HEUBUDE, holownik bunkrowy
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
m (M.Ogonowska przeniósł stronę HEUBUDE na HEUBUDE, holownik bunkrowy, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„HEUBUDE”'''(„Stogi”), holownik bunkrowy, zbudowany 1906 w Maschinenfabrik J.H.N. Wuchhorst w Hamburgu; pojemność 25 BRT i 10 NRT, 15,4 × 4,2 × 2,0 m, maszyna parowa 140 KM. W 1928 nabyty przez pol. firmę Polskarb w Gdyni, otrzymał nazwę „Nida”. Od 1938 unieruchomiony, 1939 zajęty przez Niemców, otrzymał nazwę „Heubude”. Od 1945 pod nazwą „Mocny”, od 1952 pod nazwą „Maciek” w Zarządzie Portu Gdynia, od 1955 pod nazwą „Danielka”, od 1956 „Franuś”, 1961–63 przebudowany w gdyńskiej stoczni remontowej na motorowiec. W 1971 nabyty przez Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich Szkuner we Władysławowie; w służbie był jeszcze w 2010. [[Category: Encyklopedia]] | + | '''„HEUBUDE”''' („Stogi”), holownik bunkrowy, zbudowany 1906 w Maschinenfabrik J.H.N. Wuchhorst w Hamburgu; pojemność 25 BRT i 10 NRT, 15,4 × 4,2 × 2,0 m, maszyna parowa 140 KM. W 1928 nabyty przez pol. firmę Polskarb w Gdyni, otrzymał nazwę „Nida”. Od 1938 unieruchomiony, 1939 zajęty przez Niemców, otrzymał nazwę „Heubude”. Od 1945 pod nazwą „Mocny”, od 1952 pod nazwą „Maciek” w Zarządzie Portu Gdynia, od 1955 pod nazwą „Danielka”, od 1956 „Franuś”, 1961–63 przebudowany w gdyńskiej stoczni remontowej na motorowiec. W 1971 nabyty przez Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich Szkuner we Władysławowie; w służbie był jeszcze w 2010. [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 14:23, 20 lut 2013
„HEUBUDE” („Stogi”), holownik bunkrowy, zbudowany 1906 w Maschinenfabrik J.H.N. Wuchhorst w Hamburgu; pojemność 25 BRT i 10 NRT, 15,4 × 4,2 × 2,0 m, maszyna parowa 140 KM. W 1928 nabyty przez pol. firmę Polskarb w Gdyni, otrzymał nazwę „Nida”. Od 1938 unieruchomiony, 1939 zajęty przez Niemców, otrzymał nazwę „Heubude”. Od 1945 pod nazwą „Mocny”, od 1952 pod nazwą „Maciek” w Zarządzie Portu Gdynia, od 1955 pod nazwą „Danielka”, od 1956 „Franuś”, 1961–63 przebudowany w gdyńskiej stoczni remontowej na motorowiec. W 1971 nabyty przez Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich Szkuner we Władysławowie; w służbie był jeszcze w 2010.