GDAŃSK, MS, masowiec (1966)
Linia 4: | Linia 4: | ||
− | '''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), masowiec, zbudowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] jako pierwszy z siedmiu statków serii B-459/i, położenie stępki 3 X 1966 roku, wodowany 15 II 1967, przekazany do eksploatacji 26 VI 1967, dla norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo. Pojemność BRT 1199, nośność 2280 ton. Prototyp, przeznaczony do przewozu suchych ładunków masowych i drobnicy, dzięki dużej szerokości stabilny. Długość 67 m, szerokość 13 m, zanurzenie 5 m, prędkość 12,1 węzła, załoga 18 ludzi. Imię „Gdańsk” (matką chrzestną była żona armatora, Siggen Mathisen) otrzymał nie przy wodowaniu lecz 6 V 1967, z chwilą wodowania drugiej jednostki z tej samej serii i dla tego samego armatora, która otrzymała imię „Gdynia”. Podczas uroczystości armator norweski otrzymał odznakę [[ZA ZASŁUGI DLA GDAŃSKA| „Za zasługi dla Gdańska”]].{{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] | + | '''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), masowiec, zbudowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] jako pierwszy z siedmiu statków serii B-459/i, położenie stępki 3 X 1966 roku, wodowany 15 II 1967, przekazany do eksploatacji 26 VI 1967, dla norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo. Pojemność BRT 1199, nośność 2280 ton. Prototyp, przeznaczony do przewozu suchych ładunków masowych i drobnicy, dzięki dużej szerokości stabilny. Długość 67 m, szerokość 13 m, zanurzenie 5 m, prędkość 12,1 węzła, załoga 18 ludzi. Imię „Gdańsk” (matką chrzestną była żona armatora, Siggen Mathisen) otrzymał nie przy wodowaniu lecz 6 V 1967, z chwilą wodowania drugiej jednostki z tej samej serii i dla tego samego armatora, która otrzymała imię „Gdynia”. Podczas uroczystości armator norweski otrzymał odznakę [[ZA ZASŁUGI DLA GDAŃSKA| „Za zasługi dla Gdańska”]]. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 13:20, 9 lut 2022
„GDAŃSK”, MS (Motor Ship), masowiec, zbudowany w Stoczni Gdańskiej jako pierwszy z siedmiu statków serii B-459/i, położenie stępki 3 X 1966 roku, wodowany 15 II 1967, przekazany do eksploatacji 26 VI 1967, dla norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo. Pojemność BRT 1199, nośność 2280 ton. Prototyp, przeznaczony do przewozu suchych ładunków masowych i drobnicy, dzięki dużej szerokości stabilny. Długość 67 m, szerokość 13 m, zanurzenie 5 m, prędkość 12,1 węzła, załoga 18 ludzi. Imię „Gdańsk” (matką chrzestną była żona armatora, Siggen Mathisen) otrzymał nie przy wodowaniu lecz 6 V 1967, z chwilą wodowania drugiej jednostki z tej samej serii i dla tego samego armatora, która otrzymała imię „Gdynia”. Podczas uroczystości armator norweski otrzymał odznakę „Za zasługi dla Gdańska”.