GDAŃSK (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej (1929)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | „GDAŃSK” (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1929 (miejsce budowy nieznane); dł. 19,9 m, szer. 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946, wyremontowany, otrzymał nazwę „G.”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do 1973 zatrudniony był przy obsłudze jednostek pogłębiarskich na Odrze. Złomowany ok. 1977. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''„GDAŃSK”''' (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1929 (miejsce budowy nieznane); dł. 19,9 m, szer. 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946, wyremontowany, otrzymał nazwę „G.”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do 1973 zatrudniony był przy obsłudze jednostek pogłębiarskich na Odrze. Złomowany ok. 1977. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 20:31, 18 lut 2013
„GDAŃSK” (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1929 (miejsce budowy nieznane); dł. 19,9 m, szer. 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946, wyremontowany, otrzymał nazwę „G.”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do 1973 zatrudniony był przy obsłudze jednostek pogłębiarskich na Odrze. Złomowany ok. 1977.