GDAŃSK (ex „Danzig”), kuter parowy (1885)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Utworzył nową stronę „{{paper}} „GDAŃSK” (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany 1885 w q Stoczni Królewskiej na własne pot- rzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, dł. 10,0...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | „GDAŃSK” (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany 1885 w q Stoczni Królewskiej na własne | + | „GDAŃSK” (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany 1885 w q Stoczni Królewskiej na własne potrzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, dł. 10,0 m, szer. 2,7 m, zanurzenie 1,1 m, maszyna parowa 45 KM, nieuzbrojony. W grudniu 1919 zakupiony dla q Generalnej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji w Gd., we wrześniu 1921 przekazany Morskiemu Urzędowi Rybackiemu w Wejherowie, od sierpnia 1922 podległy Komendzie Portu Wojennego w Pucku. Skreślony z listy floty ok. 1931. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 17:14, 17 lut 2013
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany 1885 w q Stoczni Królewskiej na własne potrzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, dł. 10,0 m, szer. 2,7 m, zanurzenie 1,1 m, maszyna parowa 45 KM, nieuzbrojony. W grudniu 1919 zakupiony dla q Generalnej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji w Gd., we wrześniu 1921 przekazany Morskiemu Urzędowi Rybackiemu w Wejherowie, od sierpnia 1922 podległy Komendzie Portu Wojennego w Pucku. Skreślony z listy floty ok. 1931.