DWORZEC CENTRALNY
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbanhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896, przejął funkcje q Dworca Brama Wyżynna i q Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gd. – Sopot – Gd., dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na ob. q dworzec autobusowy a wiaduktem q Błędnik. Funkcjonował do 1900; jego funkcje przejął q Dworzec Gd. Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego.{{ | + | '''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbanhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896, przejął funkcje q Dworca Brama Wyżynna i q Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gd. – Sopot – Gd., dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na ob. q dworzec autobusowy a wiaduktem q Błędnik. Funkcjonował do 1900; jego funkcje przejął q Dworzec Gd. Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego.{{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 15:51, 12 lut 2013
DWORZEC CENTRALNY (Zentralbanhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896, przejął funkcje q Dworca Brama Wyżynna i q Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gd. – Sopot – Gd., dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na ob. q dworzec autobusowy a wiaduktem q Błędnik. Funkcjonował do 1900; jego funkcje przejął q Dworzec Gd. Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego.