DWORZEC W OLIWIE

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{paper}} DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomie...”)
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem (q kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gd.-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gd. Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od 1952 linia podmiejska Gd. Główny – Sopot, od 1957 do Wejherowa (q SKM), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wsch.) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zach.). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''DWORZEC W OLIWIE''' (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem (q kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gd.-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gd. Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od 1952 linia podmiejska Gd. Główny – Sopot, od 1957 do Wejherowa (q SKM), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wsch.) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zach.). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 15:44, 12 lut 2013

DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem (q kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gd.-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gd. Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od 1952 linia podmiejska Gd. Główny – Sopot, od 1957 do Wejherowa (q SKM), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wsch.) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zach.). MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania