DWORZEC W OLIWIE
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Utworzył nową stronę „{{paper}} DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomie...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem (q kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gd.-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gd. Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od 1952 linia podmiejska Gd. Główny – Sopot, od 1957 do Wejherowa (q SKM), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wsch.) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zach.). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''DWORZEC W OLIWIE''' (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem (q kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gd.-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gd. Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od 1952 linia podmiejska Gd. Główny – Sopot, od 1957 do Wejherowa (q SKM), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wsch.) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zach.). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 15:44, 12 lut 2013
DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem (q kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gd.-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gd. Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od 1952 linia podmiejska Gd. Główny – Sopot, od 1957 do Wejherowa (q SKM), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wsch.) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zach.).