DANZIG, statek pasażersko-towarowy (1903)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
m (M.Ogonowska przeniósł stronę DANZIG , statek pasażersko-towarowy (1903) na DANZIG, statek pasażersko-towarowy (1903), bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | „DANZIG”, statek pasażersko-towarowy zbudowany 1903 w Hamburgu; poj. 3799 RT, nośność 5400 ton, dł. 106,7 m, szer. 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, 1919 sprzedany do Danii, 1921 zakupiony przez firmę q Artus. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gd. „Artus” był jego firmą-córką); 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie D. {{author:WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''„DANZIG”''', statek pasażersko-towarowy zbudowany 1903 w Hamburgu; poj. 3799 RT, nośność 5400 ton, dł. 106,7 m, szer. 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, 1919 sprzedany do Danii, 1921 zakupiony przez firmę q Artus. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gd. „Artus” był jego firmą-córką); 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie D. {{author:WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 15:05, 12 lut 2013
„DANZIG”, statek pasażersko-towarowy zbudowany 1903 w Hamburgu; poj. 3799 RT, nośność 5400 ton, dł. 106,7 m, szer. 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, 1919 sprzedany do Danii, 1921 zakupiony przez firmę q Artus. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gd. „Artus” był jego firmą-córką); 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie D.