GDAŃSK II, pojazdowiec (1983)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 +
[[File:Pojazdowiec_Gdansk_II.jpg |thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II” w budowie]]
 
[[File:Pojazdowiec „Gdańsk II”.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]]
 
[[File:Pojazdowiec „Gdańsk II”.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]]
 
'''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec (ro-ro), nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 roku w Bilbao (Hiszpania), w Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej ((odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 roku pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 roku chwilowo jako „CGM Renan”). {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
 
'''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec (ro-ro), nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 roku w Bilbao (Hiszpania), w Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej ((odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 roku pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 roku chwilowo jako „CGM Renan”). {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 10:36, 6 mar 2021

Pojazdowiec „Gdańsk II” w budowie
Pojazdowiec „Gdańsk II”

„GDAŃSK II”, pojazdowiec (ro-ro), nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 roku w Bilbao (Hiszpania), w Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej ((odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 roku pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 roku chwilowo jako „CGM Renan”). RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania