MOST CZERWONY
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(uzupełnienie L.M.(11.01.2020)) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST CZERWONY''' (Rote Brücke), przez [[MOTŁAWA | Motławę]], w ciągu obecnej ul. Mostowej (do 1945 roku: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przełomie XVIII i XIX wieku oszańcowany przez władze pruskie ([[FORTYFIKACJE | fortyfikacje]]). Wyremontowany w roku 1949 ([[AKCJA „R” | akcja R]]). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców [[OLSZYNKA | Olszynki]] na trasie do centrum miasta – mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan [[ | + | '''MOST CZERWONY''' (Rote Brücke), przez [[MOTŁAWA | Motławę]], w ciągu obecnej ul. Mostowej (do 1945 roku: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przełomie XVIII i XIX wieku oszańcowany przez władze pruskie ([[FORTYFIKACJE | fortyfikacje]]). Wyremontowany w roku 1949 ([[AKCJA „R” | akcja R]]). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców [[OLSZYNKA | Olszynki]] na trasie do centrum miasta – mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan [[BRAMA NIZINNA| Bramy Nizinnej]]. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 11:52, 11 sty 2021
MOST CZERWONY (Rote Brücke), przez Motławę, w ciągu obecnej ul. Mostowej (do 1945 roku: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przełomie XVIII i XIX wieku oszańcowany przez władze pruskie ( fortyfikacje). Wyremontowany w roku 1949 ( akcja R). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców Olszynki na trasie do centrum miasta – mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan Bramy Nizinnej.