DWORZEC W OLIWIE

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(wstawianie ilustracji LM (27.11.2020))
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 
[[File:Dworzec_w_Oliwie.JPG|thumb|Budynek dworca w Oliwie od strony ul. Poczty Gdańskiej, 2018]]
 
[[File:Dworzec_w_Oliwie.JPG|thumb|Budynek dworca w Oliwie od strony ul. Poczty Gdańskiej, 2018]]
 +
[[File:2_Dworzec_w_Oliwie.JPG|thumb|Dworzec w Oliwie, przejście pod torami, 2020]]
 
[[File:1_Dworzec_w_Oliwie.jpg|thumb|Wnetrze dworca w Oliwie po remoncie w 2019]]
 
[[File:1_Dworzec_w_Oliwie.jpg|thumb|Wnetrze dworca w Oliwie po remoncie w 2019]]
 +
 
'''DWORZEC W OLIWIE''' (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy obecnym pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem ([[KOLEJ | kolej]]). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gdańsk-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gdańsk Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od roku 1952 linia podmiejska Gdańsk Główny – Sopot, od 1957 roku do Wejherowa ([[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA | Szybka Kolej Miejska]]), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wschodu) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zachodu). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
 
'''DWORZEC W OLIWIE''' (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy obecnym pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem ([[KOLEJ | kolej]]). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gdańsk-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gdańsk Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od roku 1952 linia podmiejska Gdańsk Główny – Sopot, od 1957 roku do Wejherowa ([[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA | Szybka Kolej Miejska]]), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wschodu) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zachodu). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 18:32, 7 lis 2020

Budynek dworca w Oliwie od strony ul. Poczty Gdańskiej, 2018
Dworzec w Oliwie, przejście pod torami, 2020
Wnetrze dworca w Oliwie po remoncie w 2019

DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy obecnym pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem ( kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gdańsk-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gdańsk Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od roku 1952 linia podmiejska Gdańsk Główny – Sopot, od 1957 roku do Wejherowa ( Szybka Kolej Miejska), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wschodu) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zachodu). MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania