CHIPOLBROK
(Utworzył nową stronę „{{paper}} CHIPOLBROK. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Makleró...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | CHIPOLBROK. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjo- nariuszami są w 50% rząd pol. i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami pol. i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gosp. Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przem. oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsięb. z udziałem kapitału zagranicznego w | + | '''CHIPOLBROK'''. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjo- nariuszami są w 50% rząd pol. i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami pol. i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gosp. Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przem. oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsięb. z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL. [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 02:44, 11 lut 2013
CHIPOLBROK. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjo- nariuszami są w 50% rząd pol. i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami pol. i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gosp. Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przem. oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsięb. z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL.