LE MALIN, okręt francuski
(Utworzył nową stronę „{{paper}} '''„LE MALIN”''', okręt ochrony rybołówstwa i ratowniczy francuskiej marynarki wojennej. {{author: OM}} Category: Hasła w przygotowaniu”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | {{web}} |
− | '''„LE MALIN”''', okręt ochrony rybołówstwa i ratowniczy francuskiej marynarki wojennej. | + | '''„LE MALIN”''', okręt ochrony rybołówstwa i ratowniczy francuskiej marynarki wojennej. Zbudowany w [[STOCZNIA PÓŁNOCNA IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE | Stoczni Północnej]] (nr budowy B301/1/b12) jako trawler projektu B301 „Caroline Glacial” dla norweskiego armatora (Pål Magne Hisdal, operator Glacial Shipping, bandera Panamy). Położenie stępki 21 XII 1995, wodowanie 28 VI 1996. Przeprowadzony do norweskiej stocznię West Contractors AS w Ølensvåg i tam ukończony 15 I 1997. <br/><br/> |
− | {{author: OM}} [[Category: | + | W 1998 przeszedł pod banderę Saint Vincent i Grenadynów (operator Glacial Shipping SA, Kingstown) i jeszcze w tym samym roku Rosji (Ervik Marine Services, Pietropawłowsk Kamczacki; od 2001 Kongshavn Shipping). W 2003 zmienił nazwę na „Caroline H.” (Long Liners SA, Pietropawłowsk), w czerwcu 2003 został sprzedany pod banderę USA jako „America N.1” (Pac Fish International, Seattle), w kwietniu 2004 pod banderę Hondurasu jako „Apache” (Staplefield Investment SA).<br/><br/> |
+ | 23 VI 2004 został zatrzymany podczas nielegalnego połowu na wodach wokół wyspy Kerguelen (południowy Ocean Indyjski) przez francuską marynarkę wojenną (Marine Nationale), odprowadzony do Port de Galets (Réunion), 7 IX 2005 zarekwirowany przez Francję. Po przebudowie, przeprowadzonej od grudnia 2005 do kwietnia 2006 w Tulonie, wszedł do służby w Marine Nationale jako tender nurków „Le Malin” (numer burtowy A 616). Od września 2010 do sierpnia 2011 ponownie przebudowany w stoczni Piriou w Concarneau na okręt ochrony rybołówstwa i ratowniczy (bez zmiany nazwy, numer burtowy P 701). Od października 2011 do 2013 stacjonował na Réunion, następnie w Tulonie. <br/><br/> | ||
+ | Pojemność 1146 BRT, wyporność pełna 1100 t; wymiary: długość całkowita 54 m; szerokość 10,7 m; zanurzenie 5 m; napęd: silnik Caterpillar 3806 o mocy 2550 KM, jedna śruba, prędkość maksymalna 14 węzłów; zasięg 1700 Mm; załoga: 16 ludzi (w tym dwóch oficerów); radary nawigacyjne Furuno FR 2110 i 2155; uzbrojenie (od 2011): dwa karabiny maszynowe 12,7 mm. {{author: OM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 11:17, 17 lis 2019
„LE MALIN”, okręt ochrony rybołówstwa i ratowniczy francuskiej marynarki wojennej. Zbudowany w Stoczni Północnej (nr budowy B301/1/b12) jako trawler projektu B301 „Caroline Glacial” dla norweskiego armatora (Pål Magne Hisdal, operator Glacial Shipping, bandera Panamy). Położenie stępki 21 XII 1995, wodowanie 28 VI 1996. Przeprowadzony do norweskiej stocznię West Contractors AS w Ølensvåg i tam ukończony 15 I 1997.
W 1998 przeszedł pod banderę Saint Vincent i Grenadynów (operator Glacial Shipping SA, Kingstown) i jeszcze w tym samym roku Rosji (Ervik Marine Services, Pietropawłowsk Kamczacki; od 2001 Kongshavn Shipping). W 2003 zmienił nazwę na „Caroline H.” (Long Liners SA, Pietropawłowsk), w czerwcu 2003 został sprzedany pod banderę USA jako „America N.1” (Pac Fish International, Seattle), w kwietniu 2004 pod banderę Hondurasu jako „Apache” (Staplefield Investment SA).
23 VI 2004 został zatrzymany podczas nielegalnego połowu na wodach wokół wyspy Kerguelen (południowy Ocean Indyjski) przez francuską marynarkę wojenną (Marine Nationale), odprowadzony do Port de Galets (Réunion), 7 IX 2005 zarekwirowany przez Francję. Po przebudowie, przeprowadzonej od grudnia 2005 do kwietnia 2006 w Tulonie, wszedł do służby w Marine Nationale jako tender nurków „Le Malin” (numer burtowy A 616). Od września 2010 do sierpnia 2011 ponownie przebudowany w stoczni Piriou w Concarneau na okręt ochrony rybołówstwa i ratowniczy (bez zmiany nazwy, numer burtowy P 701). Od października 2011 do 2013 stacjonował na Réunion, następnie w Tulonie.
Pojemność 1146 BRT, wyporność pełna 1100 t; wymiary: długość całkowita 54 m; szerokość 10,7 m; zanurzenie 5 m; napęd: silnik Caterpillar 3806 o mocy 2550 KM, jedna śruba, prędkość maksymalna 14 węzłów; zasięg 1700 Mm; załoga: 16 ludzi (w tym dwóch oficerów); radary nawigacyjne Furuno FR 2110 i 2155; uzbrojenie (od 2011): dwa karabiny maszynowe 12,7 mm.