BEHNKE UND SIEG, firma handlowo–żeglugowa
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(wstawienie ilustracji (e-mail z 14.05.2019)) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
+ | [[File:Emil_Heinrich_Otto_Behenke.jpg|thumb|Reklama firmy armatorskiej Behnke und Sieg, 1929]] | ||
+ | |||
'''BEHNKE UND SIEG''', firma handlowo-żeglugowa, utworzona w roku 1890 przez [[BEHNKE EMIL HEINRICH OTTO | Emila H.O. Behnkego]] i [[SIEG FRIEDRICH WALDEMAR | Waldemara Siega]]. W 1894 posiadali 2 parowce zbudowane w [[STOCZNIA KLAWITTERA | Stoczni Klawittera]], o tonażu 3573 BRT, w 1914 już 5 jednostek o tonażu 2353 BRT do rejsów kabotażowych po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Główna siedziba firmy mieściła się w roku 1897 na Jopengasse 67 (ul. Piwna), w latach 1900–1945 przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ); filia – w Nowym Porcie: w 1914 przy Hafenstraße 7 (ulica obecnie nie istnieje), w 1928 Olivaer Straße 33A (ul. Oliwska). W Gdańsku działała do roku 1945, następnie do 1955 w Niemczech. {{author:MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] | '''BEHNKE UND SIEG''', firma handlowo-żeglugowa, utworzona w roku 1890 przez [[BEHNKE EMIL HEINRICH OTTO | Emila H.O. Behnkego]] i [[SIEG FRIEDRICH WALDEMAR | Waldemara Siega]]. W 1894 posiadali 2 parowce zbudowane w [[STOCZNIA KLAWITTERA | Stoczni Klawittera]], o tonażu 3573 BRT, w 1914 już 5 jednostek o tonażu 2353 BRT do rejsów kabotażowych po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Główna siedziba firmy mieściła się w roku 1897 na Jopengasse 67 (ul. Piwna), w latach 1900–1945 przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ); filia – w Nowym Porcie: w 1914 przy Hafenstraße 7 (ulica obecnie nie istnieje), w 1928 Olivaer Straße 33A (ul. Oliwska). W Gdańsku działała do roku 1945, następnie do 1955 w Niemczech. {{author:MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 10:55, 14 maj 2019
BEHNKE UND SIEG, firma handlowo-żeglugowa, utworzona w roku 1890 przez Emila H.O. Behnkego i Waldemara Siega. W 1894 posiadali 2 parowce zbudowane w Stoczni Klawittera, o tonażu 3573 BRT, w 1914 już 5 jednostek o tonażu 2353 BRT do rejsów kabotażowych po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Główna siedziba firmy mieściła się w roku 1897 na Jopengasse 67 (ul. Piwna), w latach 1900–1945 przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ); filia – w Nowym Porcie: w 1914 przy Hafenstraße 7 (ulica obecnie nie istnieje), w 1928 Olivaer Straße 33A (ul. Oliwska). W Gdańsku działała do roku 1945, następnie do 1955 w Niemczech.