MOST KAMIENIARSKI
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(wstawienie ilustracji (e-mail z 1.03.2019)) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | [[File:Spichlerze w Gdańsku nad Motławą, Aegidius Dickmann, 1617.JPG|thumb|Most Kamieniarski (Szafarski), [[DICKMANN AEGIDIUS| Aegidius Dickmann]], 1617]] | + | [[File:Spichlerze w Gdańsku nad Motławą, Aegidius Dickmann, 1617.JPG|thumb|Most Kamieniarski (Szafarski), [[DICKMANN AEGIDIUS | Aegidius Dickmann]], 1617]] |
− | '''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, na | + | '''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, na Kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku, do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 11:33, 1 mar 2019
MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, na Kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku, do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów.