DANZIG, niemiecki, następnie duński lugier rybacki (1903)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 27.11.2018)) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„DANZIG”''', niemiecki, następnie duński lugier rybacki, zbudowany w | + | '''„DANZIG”''', niemiecki, następnie duński lugier rybacki (do połowu śledzi za pomocą sieci dryfujących), zbudowany w maju 1903 roku w stoczni J. L. Meyer w Papenburgu dla firmy Emder Heringsfischerei AG; pojemność 100 BRT, długość 23,6 m, szerokość 5,8 m, zanurzenie 3 m; początkowo napęd żaglowy, w 1928 wyposażony w silnik spalinowy o mocy 60 KM, 15 ludzi załogi; port macierzysty Emden. Około roku 1937 zakupiony bez zmiany nazwy przez duńskiego armatora, kapitana Möllera ze Svendborga; wykazywany w spisie Lloyd’s Register do 1951. Najdłużej spośród statków z napędem nosił nazwę Danzig. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 10:32, 27 lis 2018
„DANZIG”, niemiecki, następnie duński lugier rybacki (do połowu śledzi za pomocą sieci dryfujących), zbudowany w maju 1903 roku w stoczni J. L. Meyer w Papenburgu dla firmy Emder Heringsfischerei AG; pojemność 100 BRT, długość 23,6 m, szerokość 5,8 m, zanurzenie 3 m; początkowo napęd żaglowy, w 1928 wyposażony w silnik spalinowy o mocy 60 KM, 15 ludzi załogi; port macierzysty Emden. Około roku 1937 zakupiony bez zmiany nazwy przez duńskiego armatora, kapitana Möllera ze Svendborga; wykazywany w spisie Lloyd’s Register do 1951. Najdłużej spośród statków z napędem nosił nazwę Danzig.