DANZIGER RUDERVEREIN, klub wioślarski
(nowe_hasło_07.2018) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | DANZIGER RUDERVEREIN (Gdańskie Stowarzyszenie Wioślarskie), powołane 7 VII 1891 roku przez grupę byłych członków [[RUDER-CLUB VICTORIA DANZIG E.V.| Ruder-Club Victoria Danzig]]. Założycielem i pierwszym przewodniczącym był Georg Wilhelm Euler. Flaga klubu przedstawiała biało-czerwone poziome pasy, w górnym lewym rogu znalazł się prostokąt ze skrzyżowanymi liniami poprowadzonymi po przekątnej, wyznaczającymi cztery pola, na których umieszczono akronim nazwy klubu, w rogu zapisano rok założenia.<br/><br/> | + | '''DANZIGER RUDERVEREIN''' (Gdańskie Stowarzyszenie Wioślarskie), powołane 7 VII 1891 roku przez grupę byłych członków [[RUDER-CLUB VICTORIA DANZIG E.V.| Ruder-Club Victoria Danzig]]. Założycielem i pierwszym przewodniczącym był Georg Wilhelm Euler. Flaga klubu przedstawiała biało-czerwone poziome pasy, w górnym lewym rogu znalazł się prostokąt ze skrzyżowanymi liniami poprowadzonymi po przekątnej, wyznaczającymi cztery pola, na których umieszczono akronim nazwy klubu, w rogu zapisano rok założenia.<br/><br/> |
Tor wioślarski o długości 2000 metrów znajdował się w Wisłoujściu, natomiast przystań klubowa mieściła się na Ołowiance, na północnym cyplu, przy nabrzeżu od strony Kanału Na Stępce pod różnymi adresami: Bootshaus Pumpstation (1901–1918), Am Kielgraben (Na Stępce, 1922–1939). W okresie zimowym adres biura zarządu oraz miejsca spotkań klubowych były zmienne: Ressourse Concordia (Langenmarkt 15 (Długi Targ), 1897), Münchener Bürgerbräu (Hundegasse 96 (ul. Ogarna), 1898–1899), hotel Germania (Hundegasse 27/28 (ul. Ogarna), 1902–1903), Café Hohenzollern (adres korespondencyjny Am Jacobstor (ul. Wałowa), 1905–1907), Brotbänkengasse 16 (ul. Chlebnicka, 1909–1912), Arthushof (Hundegasse 96 (ul. Ogarna), 1914), Cafe Hohenzollern (Langenmarkt 11 (Długi Targ), 1915–1918), Langgasse 57/58 (ul. Długa, 1919), Brotbänkengasse 11 (ul. Chlebnicka), 1922), Sandgrube 21a (ul. Rogaczewskiego, 1924), Lgf. Hauptstrasse 113 (Wrzeszcz, al. Grunwaldzka, 1925), Milchkannengasse 18 (ul. Stągiewna, 1927), Joppengase 8 (ul. Piwna), 1929), Dominikswall 10 (ul. Wały Jagillońskie, 1931), Lange Brücke 10 (Długie Pobrzeże, 1933–1934), Karrenwall 2 (ul. Okopowa, 1935–1938), Georgstrasse 35 (Oliwa, ul. Obrońców Westerplatte, 1939), Karrenwall 2 (ul. Okopowa, 1940–1941).<br/><br/> | Tor wioślarski o długości 2000 metrów znajdował się w Wisłoujściu, natomiast przystań klubowa mieściła się na Ołowiance, na północnym cyplu, przy nabrzeżu od strony Kanału Na Stępce pod różnymi adresami: Bootshaus Pumpstation (1901–1918), Am Kielgraben (Na Stępce, 1922–1939). W okresie zimowym adres biura zarządu oraz miejsca spotkań klubowych były zmienne: Ressourse Concordia (Langenmarkt 15 (Długi Targ), 1897), Münchener Bürgerbräu (Hundegasse 96 (ul. Ogarna), 1898–1899), hotel Germania (Hundegasse 27/28 (ul. Ogarna), 1902–1903), Café Hohenzollern (adres korespondencyjny Am Jacobstor (ul. Wałowa), 1905–1907), Brotbänkengasse 16 (ul. Chlebnicka, 1909–1912), Arthushof (Hundegasse 96 (ul. Ogarna), 1914), Cafe Hohenzollern (Langenmarkt 11 (Długi Targ), 1915–1918), Langgasse 57/58 (ul. Długa, 1919), Brotbänkengasse 11 (ul. Chlebnicka), 1922), Sandgrube 21a (ul. Rogaczewskiego, 1924), Lgf. Hauptstrasse 113 (Wrzeszcz, al. Grunwaldzka, 1925), Milchkannengasse 18 (ul. Stągiewna, 1927), Joppengase 8 (ul. Piwna), 1929), Dominikswall 10 (ul. Wały Jagillońskie, 1931), Lange Brücke 10 (Długie Pobrzeże, 1933–1934), Karrenwall 2 (ul. Okopowa, 1935–1938), Georgstrasse 35 (Oliwa, ul. Obrońców Westerplatte, 1939), Karrenwall 2 (ul. Okopowa, 1940–1941).<br/><br/> | ||
Corocznie odbywały się zawody Ruder-Regatta zu Danzig auf der Weichsel zwischen Neufahrwasser und Danzig. W międzynarodowych regatach członkowie klubu występowali w osadach łączonych z zawodnikami innych gdańskich klubów, między innymi w 1934 w organizowanych przez Polski Związek Towarzystw Wioślarskich międzynarodowych regatach w Brdyujściu koło Bydgoszczy oraz w 1935 roku w VI Polskich Regatach Międzyklubowych w Gdańsku. W obu sukces odniosły załogi łączone, złożone także z członków Ruderclub „Victoria” (ósemki i czwórki). W lipcu 1938 roku wioślarze klubu wzięli udział w międzynarodowych zawodach w Bydgoszczy, w których osada ósemki zajęła trzecie miejsce. {{author: MSM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] | Corocznie odbywały się zawody Ruder-Regatta zu Danzig auf der Weichsel zwischen Neufahrwasser und Danzig. W międzynarodowych regatach członkowie klubu występowali w osadach łączonych z zawodnikami innych gdańskich klubów, między innymi w 1934 w organizowanych przez Polski Związek Towarzystw Wioślarskich międzynarodowych regatach w Brdyujściu koło Bydgoszczy oraz w 1935 roku w VI Polskich Regatach Międzyklubowych w Gdańsku. W obu sukces odniosły załogi łączone, złożone także z członków Ruderclub „Victoria” (ósemki i czwórki). W lipcu 1938 roku wioślarze klubu wzięli udział w międzynarodowych zawodach w Bydgoszczy, w których osada ósemki zajęła trzecie miejsce. {{author: MSM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 09:27, 26 wrz 2018
DANZIGER RUDERVEREIN (Gdańskie Stowarzyszenie Wioślarskie), powołane 7 VII 1891 roku przez grupę byłych członków Ruder-Club Victoria Danzig. Założycielem i pierwszym przewodniczącym był Georg Wilhelm Euler. Flaga klubu przedstawiała biało-czerwone poziome pasy, w górnym lewym rogu znalazł się prostokąt ze skrzyżowanymi liniami poprowadzonymi po przekątnej, wyznaczającymi cztery pola, na których umieszczono akronim nazwy klubu, w rogu zapisano rok założenia.
Tor wioślarski o długości 2000 metrów znajdował się w Wisłoujściu, natomiast przystań klubowa mieściła się na Ołowiance, na północnym cyplu, przy nabrzeżu od strony Kanału Na Stępce pod różnymi adresami: Bootshaus Pumpstation (1901–1918), Am Kielgraben (Na Stępce, 1922–1939). W okresie zimowym adres biura zarządu oraz miejsca spotkań klubowych były zmienne: Ressourse Concordia (Langenmarkt 15 (Długi Targ), 1897), Münchener Bürgerbräu (Hundegasse 96 (ul. Ogarna), 1898–1899), hotel Germania (Hundegasse 27/28 (ul. Ogarna), 1902–1903), Café Hohenzollern (adres korespondencyjny Am Jacobstor (ul. Wałowa), 1905–1907), Brotbänkengasse 16 (ul. Chlebnicka, 1909–1912), Arthushof (Hundegasse 96 (ul. Ogarna), 1914), Cafe Hohenzollern (Langenmarkt 11 (Długi Targ), 1915–1918), Langgasse 57/58 (ul. Długa, 1919), Brotbänkengasse 11 (ul. Chlebnicka), 1922), Sandgrube 21a (ul. Rogaczewskiego, 1924), Lgf. Hauptstrasse 113 (Wrzeszcz, al. Grunwaldzka, 1925), Milchkannengasse 18 (ul. Stągiewna, 1927), Joppengase 8 (ul. Piwna), 1929), Dominikswall 10 (ul. Wały Jagillońskie, 1931), Lange Brücke 10 (Długie Pobrzeże, 1933–1934), Karrenwall 2 (ul. Okopowa, 1935–1938), Georgstrasse 35 (Oliwa, ul. Obrońców Westerplatte, 1939), Karrenwall 2 (ul. Okopowa, 1940–1941).
Corocznie odbywały się zawody Ruder-Regatta zu Danzig auf der Weichsel zwischen Neufahrwasser und Danzig. W międzynarodowych regatach członkowie klubu występowali w osadach łączonych z zawodnikami innych gdańskich klubów, między innymi w 1934 w organizowanych przez Polski Związek Towarzystw Wioślarskich międzynarodowych regatach w Brdyujściu koło Bydgoszczy oraz w 1935 roku w VI Polskich Regatach Międzyklubowych w Gdańsku. W obu sukces odniosły załogi łączone, złożone także z członków Ruderclub „Victoria” (ósemki i czwórki). W lipcu 1938 roku wioślarze klubu wzięli udział w międzynarodowych zawodach w Bydgoszczy, w których osada ósemki zajęła trzecie miejsce.