MOST NA NOWEJ MOTŁAWIE

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(mail BŚ 13.04.17)
Linia 1: Linia 1:
{{paper}}
+
{{web}}
'''MOST NA [[MOTŁAWA | NOWEJ MOTŁAWIE]]''', łączący [[SPICHLERZE | Spichlerze]] z ul. Ułańską, zbudowany w czynie społecznym przez wojsko (tzw. most Baileya, przenośny, wedle konstrukcji opracowanej podczas II wojny światowej), oddany do użytku 1 IX 1958, początkowo przeznaczony wyłącznie dla ruchu pieszego, następnie (po położeniu przez wojsko szyn tramwajowych na Podwalu Przedmiejskim, prace rozpoczęte 10 X 1958 roku) dla ruchu tramwajowego (jeden tor, dwukierunkowy) i pieszego. Rozebrany podczas budowy nowego stałego mostu żelbetowego i trasy wylotowej przez ul. Ułańską w kierunku Warszawy (most drogowo-torowy). Czynny do lipca 1995 roku. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+
'''MOST NA [[MOTŁAWA | NOWEJ MOTŁAWIE]]''', łączący [[SPICHLERZE | Spichlerze]] z ul. Ułańską (bezpośrednio ul. Pszenną na zachodnim brzegu z Kamienną Groblą i ul. Szopy na wschodnim), zbudowany w czynie społecznym przez wojsko (tzw. most Baileya, przenośny, wedle konstrukcji opracowanej podczas II wojny światowej), 55 m długości. Został oddany do użytku 1 IX 1958 roku. Początkowo był przeznaczony wyłącznie dla ruchu pieszego, a następnie, po położeniu przez wojsko szyn tramwajowych na Podwalu Przedmiejskim (prace rozpoczęto 10 X 1958 roku), dla ruchu tramwajowego (jeden tor, dwukierunkowy) i pieszego. Od 1979 roku mogły po nim jeździć tylko tramwaje starszego typu (102N, budowane w latach 60. XX wieku). <br/><br/>
 +
W 1992 roku został zamknięty dla ruchu tramwajowego (zlikwidowano torowisko), w marcu 1993 ostatecznie dla ruchu pieszego. 25 VI 1994 roku zdemontowano go na koszt gminy Braniewo, która ustawiła go w Nowej Pasłęce nad rzeką Pasłęką (tu przedłużony do 80 m). Został zastąpiony przez nowo budowany żelbetonowy most drogowo-torowy, zlokalizowany kilkanaście metrów na południe od poprzedniego, powstały w ramach rozbudowy trasy W-Z. Budowę rozpoczęło Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych jesienią 1979, otwarcie planowano na 15 III 1984, doszło do niego dopiero 10 VIII 1992 roku. {{author: MrGl}} {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 07:12, 9 kwi 2018

MOST NA NOWEJ MOTŁAWIE, łączący Spichlerze z ul. Ułańską (bezpośrednio ul. Pszenną na zachodnim brzegu z Kamienną Groblą i ul. Szopy na wschodnim), zbudowany w czynie społecznym przez wojsko (tzw. most Baileya, przenośny, wedle konstrukcji opracowanej podczas II wojny światowej), 55 m długości. Został oddany do użytku 1 IX 1958 roku. Początkowo był przeznaczony wyłącznie dla ruchu pieszego, a następnie, po położeniu przez wojsko szyn tramwajowych na Podwalu Przedmiejskim (prace rozpoczęto 10 X 1958 roku), dla ruchu tramwajowego (jeden tor, dwukierunkowy) i pieszego. Od 1979 roku mogły po nim jeździć tylko tramwaje starszego typu (102N, budowane w latach 60. XX wieku).

W 1992 roku został zamknięty dla ruchu tramwajowego (zlikwidowano torowisko), w marcu 1993 ostatecznie dla ruchu pieszego. 25 VI 1994 roku zdemontowano go na koszt gminy Braniewo, która ustawiła go w Nowej Pasłęce nad rzeką Pasłęką (tu przedłużony do 80 m). Został zastąpiony przez nowo budowany żelbetonowy most drogowo-torowy, zlokalizowany kilkanaście metrów na południe od poprzedniego, powstały w ramach rozbudowy trasy W-Z. Budowę rozpoczęło Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych jesienią 1979, otwarcie planowano na 15 III 1984, doszło do niego dopiero 10 VIII 1992 roku. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania