MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 12.03.2016)) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' ([[WISŁA | Wisła]]), jednotorowy, | + | '''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' ([[WISŁA | Wisła]]), jednotorowy, oddany do użytku 4 X 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na [[ORUNIA | Oruni]] poprzez [[OLSZYNKA | Olszynkę]] ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składał się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy [[MOST SIENNICKI | mostu Siennickiego]] na most stały). Ruch wodny odbywał się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Po unieruchomieniu umożliwiał przepłynięcie pod nim jednostkom o wysokości do 5,6 m ze zwężonym do 11 m szerokości torem wodnym. Prędkość pociągów na moście ograniczona była do 20 km/h. W styczniu 2016 roku zastąpiony wybudowanym obok nowym mostem, od 10 II 2016 poddany rozbiórce. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 09:57, 14 mar 2016
MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ ( Wisła), jednotorowy, oddany do użytku 4 X 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składał się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy mostu Siennickiego na most stały). Ruch wodny odbywał się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Po unieruchomieniu umożliwiał przepłynięcie pod nim jednostkom o wysokości do 5,6 m ze zwężonym do 11 m szerokości torem wodnym. Prędkość pociągów na moście ograniczona była do 20 km/h. W styczniu 2016 roku zastąpiony wybudowanym obok nowym mostem, od 10 II 2016 poddany rozbiórce.