MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 12.03.2016))
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' ([[WISŁA | Wisła]]), jednotorowy, powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na [[ORUNIA | Oruni]] poprzez [[OLSZYNKA | Olszynkę]] ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składa się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy [[MOST SIENNICKI | mostu Siennickiego]] na most stały). Ruch wodny odbywa się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Planowana jest budowa w tym miejscu nowego, dwutorowego mostu kolejowego o długości 70 m, ze zdolnością przelotową 105 par pociągów na dobę i żaglowym torem wodnym o 60-metrowej szerokości pod nim. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+
'''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' ([[WISŁA | Wisła]]), jednotorowy, oddany do użytku 4 X 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na [[ORUNIA | Oruni]] poprzez [[OLSZYNKA | Olszynkę]] ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składał się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy [[MOST SIENNICKI | mostu Siennickiego]] na most stały). Ruch wodny odbywał się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Po unieruchomieniu umożliwiał przepłynięcie pod nim jednostkom o wysokości do 5,6 m ze zwężonym do 11 m szerokości torem wodnym. Prędkość pociągów na moście ograniczona była do 20 km/h. W styczniu 2016 roku zastąpiony wybudowanym obok nowym mostem, od 10 II 2016 poddany rozbiórce. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 09:57, 14 mar 2016

MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ ( Wisła), jednotorowy, oddany do użytku 4 X 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składał się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy mostu Siennickiego na most stały). Ruch wodny odbywał się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Po unieruchomieniu umożliwiał przepłynięcie pod nim jednostkom o wysokości do 5,6 m ze zwężonym do 11 m szerokości torem wodnym. Prędkość pociągów na moście ograniczona była do 20 km/h. W styczniu 2016 roku zastąpiony wybudowanym obok nowym mostem, od 10 II 2016 poddany rozbiórce. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania