GDAŃSK, MS, drobnicowiec (1950)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(uzupełnienia BŚ (e-mail z 28.02.2015))
m
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 
[[File:Drobnicowiec MS „Gdańsk”.JPG|thumb|Drobnicowiec MS „Gdańsk”]]
 
[[File:Drobnicowiec MS „Gdańsk”.JPG|thumb|Drobnicowiec MS „Gdańsk”]]
'''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), drobnicowiec, z serii B-50, pojemność 2670 BRT, nośność 3970 DTW (dysponował pięcioma, częściowo chłodzonymi ładowniami), długość 114,10 m, szerokość 14,80, zanurzenie 6,20 m, silnik spalinowy o mocy 2793 kW, prędkość 14 węzłów, załoga 31 osób, miejsce dla 10 pasażerów. Kadłub zbudowano w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]], ukończony w Stoczni Gdyńskiej, położenie stępki 18 III 1950, wodowany 5 III 1951, podniesienie bandery 21 IV 1954; w PLO od 22 IV 1954 do 1979 roku. Pływał na linii lewantyńskiej, także na Bliski Wschód i do Ameryki Południowej, sprzedany na złom. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
+
'''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), drobnicowiec, z serii B-50, pojemność 2670 BRT, nośność 3970 DTW (dysponował pięcioma, częściowo chłodzonymi ładowniami), długość 114,10 m, szerokość 14,80, zanurzenie 6,20 m, silnik spalinowy o mocy 2793 kW, prędkość 14 węzłów, załoga 31 osób, miejsce dla 10 pasażerów. Kadłub zbudowano w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]], ukończony w Stoczni Gdyńskiej, położenie stępki 18 III 1950, wodowany 5 III 1951, podniesienie bandery 21 IV 1954; w Polskich Liniach Oceanicznych od 22 IV 1954 do 1979 roku. Pływał na linii lewantyńskiej, także na Bliski Wschód i do Ameryki Południowej, sprzedany na złom. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 08:52, 28 wrz 2015

Drobnicowiec MS „Gdańsk”

„GDAŃSK”, MS (Motor Ship), drobnicowiec, z serii B-50, pojemność 2670 BRT, nośność 3970 DTW (dysponował pięcioma, częściowo chłodzonymi ładowniami), długość 114,10 m, szerokość 14,80, zanurzenie 6,20 m, silnik spalinowy o mocy 2793 kW, prędkość 14 węzłów, załoga 31 osób, miejsce dla 10 pasażerów. Kadłub zbudowano w Stoczni Gdańskiej, ukończony w Stoczni Gdyńskiej, położenie stępki 18 III 1950, wodowany 5 III 1951, podniesienie bandery 21 IV 1954; w Polskich Liniach Oceanicznych od 22 IV 1954 do 1979 roku. Pływał na linii lewantyńskiej, także na Bliski Wschód i do Ameryki Południowej, sprzedany na złom. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania