GDAŃSK, MS, drobnicowiec (1950)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(uzupełnienia BŚ (e-mail z 28.02.2015)) |
m |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
[[File:Drobnicowiec MS „Gdańsk”.JPG|thumb|Drobnicowiec MS „Gdańsk”]] | [[File:Drobnicowiec MS „Gdańsk”.JPG|thumb|Drobnicowiec MS „Gdańsk”]] | ||
− | '''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), drobnicowiec, z serii B-50, pojemność 2670 BRT, nośność 3970 DTW (dysponował pięcioma, częściowo chłodzonymi ładowniami), długość 114,10 m, szerokość 14,80, zanurzenie 6,20 m, silnik spalinowy o mocy 2793 kW, prędkość 14 węzłów, załoga 31 osób, miejsce dla 10 pasażerów. Kadłub zbudowano w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]], ukończony w Stoczni Gdyńskiej, położenie stępki 18 III 1950, wodowany 5 III 1951, podniesienie bandery 21 IV 1954; w | + | '''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), drobnicowiec, z serii B-50, pojemność 2670 BRT, nośność 3970 DTW (dysponował pięcioma, częściowo chłodzonymi ładowniami), długość 114,10 m, szerokość 14,80, zanurzenie 6,20 m, silnik spalinowy o mocy 2793 kW, prędkość 14 węzłów, załoga 31 osób, miejsce dla 10 pasażerów. Kadłub zbudowano w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]], ukończony w Stoczni Gdyńskiej, położenie stępki 18 III 1950, wodowany 5 III 1951, podniesienie bandery 21 IV 1954; w Polskich Liniach Oceanicznych od 22 IV 1954 do 1979 roku. Pływał na linii lewantyńskiej, także na Bliski Wschód i do Ameryki Południowej, sprzedany na złom. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 08:52, 28 wrz 2015
„GDAŃSK”, MS (Motor Ship), drobnicowiec, z serii B-50, pojemność 2670 BRT, nośność 3970 DTW (dysponował pięcioma, częściowo chłodzonymi ładowniami), długość 114,10 m, szerokość 14,80, zanurzenie 6,20 m, silnik spalinowy o mocy 2793 kW, prędkość 14 węzłów, załoga 31 osób, miejsce dla 10 pasażerów. Kadłub zbudowano w Stoczni Gdańskiej, ukończony w Stoczni Gdyńskiej, położenie stępki 18 III 1950, wodowany 5 III 1951, podniesienie bandery 21 IV 1954; w Polskich Liniach Oceanicznych od 22 IV 1954 do 1979 roku. Pływał na linii lewantyńskiej, także na Bliski Wschód i do Ameryki Południowej, sprzedany na złom.