POGORIA, żaglowiec

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{paper}} Barkentyna Pogoria „POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Ass...”)
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File:Barkentyna____Pogoria___.JPG|thumb|Barkentyna   Pogoria  ]]„POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland. Zbudowana w q Stoczni Gd. im. Lenina w 1980 na zlecenie TVP dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 Pogoria wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80. Na przeł. 1980–81 wyczarterowana przez PAN. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się 1983–84, pierwsza tura trwała 9 miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, 1994 rejs przez Atlantyk do Kanady i udział w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie Pogorią przejęło stow. STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żegl. Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na 3 masztach, w tym 1 maszt z żaglami rejowymi, pow. żagli 1000 m2, wyporność 342 tony, 47 m dł., 8 m szer., zanurzenie 3,5 m, moc silnika 255 kW. {{author: JMY}} [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File:Barkentyna____Pogoria___.JPG|thumb|Barkentyna „Pogoria” ]]„POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland. Zbudowana w q Stoczni Gd. im. Lenina w 1980 na zlecenie TVP dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 Pogoria wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80. Na przeł. 1980–81 wyczarterowana przez PAN. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się 1983–84, pierwsza tura trwała 9 miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, 1994 rejs przez Atlantyk do Kanady i udział w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie Pogorią przejęło stow. STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żegl. Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na 3 masztach, w tym 1 maszt z żaglami rejowymi, pow. żagli 1000 m2, wyporność 342 tony, 47 m dł., 8 m szer., zanurzenie 3,5 m, moc silnika 255 kW. {{author: JMY}} [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 12:41, 8 gru 2012

Barkentyna „Pogoria”
„POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland. Zbudowana w q Stoczni Gd. im. Lenina w 1980 na zlecenie TVP dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 Pogoria wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80. Na przeł. 1980–81 wyczarterowana przez PAN. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się 1983–84, pierwsza tura trwała 9 miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, 1994 rejs przez Atlantyk do Kanady i udział w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie Pogorią przejęło stow. STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żegl. Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na 3 masztach, w tym 1 maszt z żaglami rejowymi, pow. żagli 1000 m2, wyporność 342 tony, 47 m dł., 8 m szer., zanurzenie 3,5 m, moc silnika 255 kW. JMY
⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania