GDAŃSK II, pojazdowiec (1983)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(uzupełnienia BŚ (e-mail z 28.02.2015)) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
[[File:Pojazdowiec „Gdańsk II”.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | [[File:Pojazdowiec „Gdańsk II”.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | ||
− | '''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec (ro-ro | + | '''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec (ro-ro), nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 roku w Bilbao (Hiszpania), w PLO w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej. W 1989 roku sprzedany Wotan Shipping Inc. Panama, do 2013 roku pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 roku chwilowo jako „CGM Renan”). {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 16:18, 7 wrz 2015
„GDAŃSK II”, pojazdowiec (ro-ro), nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 roku w Bilbao (Hiszpania), w PLO w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej. W 1989 roku sprzedany Wotan Shipping Inc. Panama, do 2013 roku pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 roku chwilowo jako „CGM Renan”).