TAYLOR KAROL (I), profesor Politechniki Gdańskiej
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
D.Majewska (dyskusja | edycje) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[File:Taylor Karol.JPG|thumb|Karol Taylor]] | [[File:Taylor Karol.JPG|thumb|Karol Taylor]] | ||
− | '''KAROL TAYLOR''' (1 XI 1878 Kielce – 17 VI 1968 Gdańsk), naukowiec, konstruktor silników spalinowych. W 1904 roku absolwent politechniki w Darmstadzie. Pracował we francuskich, rosyjskich i polskich wytwórniach silników spalinowych. W 1918 profesor na politechnice w Warszawie (pierwszy dziekan Wydziału Mechanicznego), m.in. brał udział w projektowaniu pierwszego polskiego ciągnika rolniczego. Na [[PG | PG]] w latach 1945–1948 pierwszy dziekan Wydziału Mechanicznego, 1948–1951 prodziekan, 1945–1959 kierownik Katedry Silników Spalinowych. Pod jego kierunkiem opracowano pierwsze polskie silniki wysokoprężne dla rybołówstwa. Ściśle współpracował z przemysłem okrętowym. {{author: MA}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''KAROL TAYLOR''' (1 XI 1878 Kielce – 17 VI 1968 Gdańsk), naukowiec, konstruktor silników spalinowych. W 1904 roku absolwent politechniki w Darmstadzie. Pracował we francuskich, rosyjskich i polskich wytwórniach silników spalinowych. W 1918 profesor na politechnice w Warszawie (pierwszy dziekan Wydziału Mechanicznego), m.in. brał udział w projektowaniu pierwszego polskiego ciągnika rolniczego. Na [[PG | PG]] w latach 1945–1948 pierwszy dziekan Wydziału Mechanicznego, 1948–1951 prodziekan, 1945–1959 kierownik Katedry Silników Spalinowych. Pod jego kierunkiem opracowano pierwsze polskie silniki wysokoprężne dla rybołówstwa. Ściśle współpracował z przemysłem okrętowym. {{author: MA}} [[Category: Encyklopedia]][[Category: Ludzie]] |
Wersja z 16:20, 9 lip 2014
KAROL TAYLOR (1 XI 1878 Kielce – 17 VI 1968 Gdańsk), naukowiec, konstruktor silników spalinowych. W 1904 roku absolwent politechniki w Darmstadzie. Pracował we francuskich, rosyjskich i polskich wytwórniach silników spalinowych. W 1918 profesor na politechnice w Warszawie (pierwszy dziekan Wydziału Mechanicznego), m.in. brał udział w projektowaniu pierwszego polskiego ciągnika rolniczego. Na PG w latach 1945–1948 pierwszy dziekan Wydziału Mechanicznego, 1948–1951 prodziekan, 1945–1959 kierownik Katedry Silników Spalinowych. Pod jego kierunkiem opracowano pierwsze polskie silniki wysokoprężne dla rybołówstwa. Ściśle współpracował z przemysłem okrętowym.