POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU
m (S.Danecki przeniósł stronę POLSKIE LINIE OCEANICZNE ODDZIAŁ W GDAŃSKU na POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU''' (PLO), część państwowego przedsiębiorstwa armatorskiego z siedzibą w Gdyni, utworzonego 1 II 1963 jako oddział w celu zarządzania liniami regularnymi do portów Morza Śródziemnego, południowej Azji i wschodniej Afryki oraz flotą zbiornikowców; mieścił się przy ul. Długiej 75/76. Statki obsługujące jego linie nosiły na rufie nazwę portu macierzystego: Gdańsk. W 1963 roku eksploatował 28 drobnicowców i 5 zbiornikowców o nośności 247 tysięcy ton (43% tonażu PLO). W roku 1970 przekształcony w Zakład Linii Afrykańskich i Śródziemnomorskich PLO z Oddziałem w Szczecinie. W ramach reorganizacji żeglugi handlowej przejął od Polskiej Żeglugi Morskiej w Szczecinie linię zachodnioafrykańską z 17 statkami drobnicowymi i przekazał jej 5 zbiornikowców. Największy potencjał w latach 1977–1978, eksploatował 57 drobnicowców, w tym 27 na liniach śródziemnomorskich, 20 na zachodnio- i 10 na wschodnioafrykańskich o łącznej nośności 290 tysięcy ton (27% tonażu PLO). W roku 1983 przekazał linię zachodnioafrykańską Zakładowi PLO w Szczecinie i przejął od Zakładu w Gdyni linię do Zatoki Perskiej. Po 1977 otrzymał tylko 5 nowych statków (1987–1989). W 1991 roku przeniesiony do głównej siedziby firmy w Gdyni, eksploatował 5 pojazdowców i 18 drobnicowców o łącznej nośności 197 tysięcy ton (23% tonażu PLO). Rozwiązany w roku 1993. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU''' (PLO), część państwowego przedsiębiorstwa armatorskiego z siedzibą w Gdyni, utworzonego 1 II 1963 jako oddział w celu zarządzania liniami regularnymi do portów Morza Śródziemnego, południowej Azji i wschodniej Afryki oraz flotą zbiornikowców; mieścił się przy ul. Długiej 75/76. Statki obsługujące jego linie nosiły na rufie nazwę portu macierzystego: Gdańsk. W 1963 roku eksploatował 28 drobnicowców i 5 zbiornikowców o nośności 247 tysięcy ton (43% tonażu PLO). W roku 1970 przekształcony w Zakład Linii Afrykańskich i Śródziemnomorskich PLO z Oddziałem w Szczecinie. W ramach reorganizacji żeglugi handlowej przejął od Polskiej Żeglugi Morskiej w Szczecinie linię zachodnioafrykańską z 17 statkami drobnicowymi i przekazał jej 5 zbiornikowców. Największy potencjał w latach 1977–1978, eksploatował 57 drobnicowców, w tym 27 na liniach śródziemnomorskich, 20 na zachodnio- i 10 na wschodnioafrykańskich o łącznej nośności 290 tysięcy ton (27% tonażu PLO). W roku 1983 przekazał linię zachodnioafrykańską Zakładowi PLO w Szczecinie i przejął od Zakładu w Gdyni linię do Zatoki Perskiej. Po 1977 otrzymał tylko 5 nowych statków (1987–1989). W 1991 roku przeniesiony do głównej siedziby firmy w Gdyni, eksploatował 5 pojazdowców i 18 drobnicowców o łącznej nośności 197 tysięcy ton (23% tonażu PLO). Rozwiązany w roku 1993. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 19:57, 7 lip 2014
POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU (PLO), część państwowego przedsiębiorstwa armatorskiego z siedzibą w Gdyni, utworzonego 1 II 1963 jako oddział w celu zarządzania liniami regularnymi do portów Morza Śródziemnego, południowej Azji i wschodniej Afryki oraz flotą zbiornikowców; mieścił się przy ul. Długiej 75/76. Statki obsługujące jego linie nosiły na rufie nazwę portu macierzystego: Gdańsk. W 1963 roku eksploatował 28 drobnicowców i 5 zbiornikowców o nośności 247 tysięcy ton (43% tonażu PLO). W roku 1970 przekształcony w Zakład Linii Afrykańskich i Śródziemnomorskich PLO z Oddziałem w Szczecinie. W ramach reorganizacji żeglugi handlowej przejął od Polskiej Żeglugi Morskiej w Szczecinie linię zachodnioafrykańską z 17 statkami drobnicowymi i przekazał jej 5 zbiornikowców. Największy potencjał w latach 1977–1978, eksploatował 57 drobnicowców, w tym 27 na liniach śródziemnomorskich, 20 na zachodnio- i 10 na wschodnioafrykańskich o łącznej nośności 290 tysięcy ton (27% tonażu PLO). W roku 1983 przekazał linię zachodnioafrykańską Zakładowi PLO w Szczecinie i przejął od Zakładu w Gdyni linię do Zatoki Perskiej. Po 1977 otrzymał tylko 5 nowych statków (1987–1989). W 1991 roku przeniesiony do głównej siedziby firmy w Gdyni, eksploatował 5 pojazdowców i 18 drobnicowców o łącznej nośności 197 tysięcy ton (23% tonażu PLO). Rozwiązany w roku 1993.