MOST WAPIENNICZY

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''MOST WAPIENNICZY''' (inaczej: Malarzy), przy ujściu [[KANAŁ RADUNI | Kanału Raduni]] do [[MOTŁAWA | Motławy]], w ciągu obecnej ul. Wapienniczej. Zbudowany w latach 1896–1897, o długości 14,5 m (z murami oporowymi 37,7 m) i szerokości 11 m; jedyny w Gdańsku przypominający formą architektoniczną rzymskie mosty łukowe. Krawędzie łukowego przęsła wykonane z bloków piaskowca, pasowanych poprzez płytki ołowiane. Na zworniku od strony Motławy (pośrodku łuku) umieszczono napis dotyczący roku budowy: 1897. Kutą balustradę osadzono na ozdobnych granitowych belkach gzymsowych. W roku 1945 bez zniszczeń (z wyjątkiem lamp gazowych), gruntowny remont (i pierwszy od zbudowania) w roku 2007. Nośność: 40 ton. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''MOST WAPIENNICZY''' (inaczej: Malarzy), przy ujściu [[KANAŁ RADUNI | Kanału Raduni]] do [[MOTŁAWA | Motławy]], w ciągu obecnej ul. Wapienniczej. Zbudowany w latach 1896–1897, o długości 14,5 m (z murami oporowymi 37,7 m) i szerokości 11 m; jedyny w Gdańsku przypominający formą architektoniczną rzymskie mosty łukowe. Krawędzie łukowego przęsła wykonane z bloków piaskowca, pasowanych poprzez płytki ołowiane. Na zworniku od strony Motławy (pośrodku łuku) umieszczono napis dotyczący roku budowy: 1897. Kutą balustradę osadzono na ozdobnych granitowych belkach gzymsowych. W roku 1945 bez zniszczeń (z wyjątkiem lamp gazowych), gruntowny remont (i pierwszy od zbudowania) w roku 2007. Nośność: 40 ton. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 13:36, 7 lip 2014

MOST WAPIENNICZY (inaczej: Malarzy), przy ujściu Kanału Raduni do Motławy, w ciągu obecnej ul. Wapienniczej. Zbudowany w latach 1896–1897, o długości 14,5 m (z murami oporowymi 37,7 m) i szerokości 11 m; jedyny w Gdańsku przypominający formą architektoniczną rzymskie mosty łukowe. Krawędzie łukowego przęsła wykonane z bloków piaskowca, pasowanych poprzez płytki ołowiane. Na zworniku od strony Motławy (pośrodku łuku) umieszczono napis dotyczący roku budowy: 1897. Kutą balustradę osadzono na ozdobnych granitowych belkach gzymsowych. W roku 1945 bez zniszczeń (z wyjątkiem lamp gazowych), gruntowny remont (i pierwszy od zbudowania) w roku 2007. Nośność: 40 ton. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania