MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' ([[WISŁA | Wisła]]), jednotorowy, powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na [[ORUNIA | Oruni]] poprzez [[OLSZYNKA | Olszynkę]] ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka).  Składa się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy [[MOST SIENNICKI | mostu Siennickiego]] na most stały). Ruch wodny odbywa się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Planowana jest budowa w tym miejscu nowego, dwutorowego mostu kolejowego o długości 70 m, ze zdolnością przelotową 105 par pociągów na dobę i żaglowym torem wodnym o 60-metrowej szerokości pod nim. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' ([[WISŁA | Wisła]]), jednotorowy, powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na [[ORUNIA | Oruni]] poprzez [[OLSZYNKA | Olszynkę]] ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka).  Składa się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy [[MOST SIENNICKI | mostu Siennickiego]] na most stały). Ruch wodny odbywa się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Planowana jest budowa w tym miejscu nowego, dwutorowego mostu kolejowego o długości 70 m, ze zdolnością przelotową 105 par pociągów na dobę i żaglowym torem wodnym o 60-metrowej szerokości pod nim. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 13:28, 7 lip 2014

MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ ( Wisła), jednotorowy, powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składa się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy mostu Siennickiego na most stały). Ruch wodny odbywa się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Planowana jest budowa w tym miejscu nowego, dwutorowego mostu kolejowego o długości 70 m, ze zdolnością przelotową 105 par pociągów na dobę i żaglowym torem wodnym o 60-metrowej szerokości pod nim. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania