MOST KAMIENIARSKI
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od roku 1617, do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w roku 1930. Długość 30 metrów. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] | + | '''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od roku 1617, do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w roku 1930. Długość 30 metrów. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 13:27, 7 lip 2014
MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od roku 1617, do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w roku 1930. Długość 30 metrów.