HEJNAŁ GDAŃSKA
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''HEJNAŁ GDAŃSKA''', wykonywany na trąbce. Wybrany 29 VII 2001 w wyniku akcji „Hejnał dla Gdańska” zorganizowanej przez Stowarzyszenie Plenipotentów J. Tadeusza w Gdańsku oraz BM Media. W konkursie, na który zgłoszono 65 kompozycji, do finału zakwalifikowało się 10. W komisji konkursowej zasiadali | + | '''HEJNAŁ GDAŃSKA''', wykonywany na trąbce. Wybrany 29 VII 2001 w wyniku akcji „Hejnał dla Gdańska” zorganizowanej przez Stowarzyszenie Plenipotentów J. Tadeusza w Gdańsku oraz BM Media. W konkursie, na który zgłoszono 65 kompozycji, do finału zakwalifikowało się 10. W komisji konkursowej zasiadali [[PERUCKI ROMAN | Roman Perucki]], [[JANUSZAJTIS ANDREJ | Andrzej Januszajtis]], [[KOWALSKA-PIŃCZAK ALINA | Alina Kowalska-Pińczak]], Danuta Popinigis i Szymon Pawłowski z [[AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI | Akademii Muzycznej]]. Wygrała kompozycja autorstwa Adama Sławińskiego z Warszawy. Czas trwania: niecała minuta; planowano codzienne odgrywanie o 12.12 ze [[ZŁOTA BRAMA | Złotej Bramy]]. Wobec braku porozumienia z autorem (który musi każdorazowo wyrażać zgodę na ustępowanie praw autorskich przy odgrywaniu hejnału gdańskiego podczas miejskich uroczystości i na potrzeby miasta, ale nie przy np. komercyjnym jego wykorzystaniu – kasety, płyty CD, radio, reklamy), odgrywany sporadycznie. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 17:39, 19 cze 2014
HEJNAŁ GDAŃSKA, wykonywany na trąbce. Wybrany 29 VII 2001 w wyniku akcji „Hejnał dla Gdańska” zorganizowanej przez Stowarzyszenie Plenipotentów J. Tadeusza w Gdańsku oraz BM Media. W konkursie, na który zgłoszono 65 kompozycji, do finału zakwalifikowało się 10. W komisji konkursowej zasiadali Roman Perucki, Andrzej Januszajtis, Alina Kowalska-Pińczak, Danuta Popinigis i Szymon Pawłowski z Akademii Muzycznej. Wygrała kompozycja autorstwa Adama Sławińskiego z Warszawy. Czas trwania: niecała minuta; planowano codzienne odgrywanie o 12.12 ze Złotej Bramy. Wobec braku porozumienia z autorem (który musi każdorazowo wyrażać zgodę na ustępowanie praw autorskich przy odgrywaniu hejnału gdańskiego podczas miejskich uroczystości i na potrzeby miasta, ale nie przy np. komercyjnym jego wykorzystaniu – kasety, płyty CD, radio, reklamy), odgrywany sporadycznie.