GDAŃSK (ex „Danzig”), kuter parowy (1885)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany w 1885 roku w | + | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany w 1885 roku w [[STOCZNIA KRÓLEWSKA | Stoczni Królewskiej]] na własne potrzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, długość 10,0 m, szerokość 2,7 m, zanurzenie 1,1 m, maszyna parowa 45 KM, nieuzbrojony. W grudniu 1919 roku zakupiony dla G[[ENERALNA DELEGACJA MINISTERSTWA APROWIZACJI W GDAŃSKU (1919–1920) | Generalnej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji w Gdańsku]], we wrześniu 1921 roku przekazany Morskiemu Urzędowi Rybackiemu w Wejherowie, a od sierpnia 1922 podległy Komendzie Portu Wojennego w Pucku. Skreślony z listy floty około roku 1931. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 21:55, 12 cze 2014
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany w 1885 roku w Stoczni Królewskiej na własne potrzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, długość 10,0 m, szerokość 2,7 m, zanurzenie 1,1 m, maszyna parowa 45 KM, nieuzbrojony. W grudniu 1919 roku zakupiony dla G Generalnej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji w Gdańsku, we wrześniu 1921 roku przekazany Morskiemu Urzędowi Rybackiemu w Wejherowie, a od sierpnia 1922 podległy Komendzie Portu Wojennego w Pucku. Skreślony z listy floty około roku 1931.