MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II
D.Majewska (dyskusja | edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | [[File: | + | [[File:Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II.JPG|thumb|Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II]] |
+ | |||
'''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długości całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001; w ciągu planowanej Trasy Sucharskiego, mającej połączyć q Port Północny z q Obwodnicą Południową (S7). Obecnie służy jako połączenie drogi krajowej numer 7 ze q Stogami i q Przeróbką oraz ul. Sucharskiego (do Portu Północnego). Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i o wysokości 100 m). W roku 2002, w konkursie Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej – Dzieło Mostowe Roku, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] | '''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długości całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001; w ciągu planowanej Trasy Sucharskiego, mającej połączyć q Port Północny z q Obwodnicą Południową (S7). Obecnie służy jako połączenie drogi krajowej numer 7 ze q Stogami i q Przeróbką oraz ul. Sucharskiego (do Portu Północnego). Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i o wysokości 100 m). W roku 2002, w konkursie Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej – Dzieło Mostowe Roku, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 19:56, 11 cze 2014
MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II, wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długości całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001; w ciągu planowanej Trasy Sucharskiego, mającej połączyć q Port Północny z q Obwodnicą Południową (S7). Obecnie służy jako połączenie drogi krajowej numer 7 ze q Stogami i q Przeróbką oraz ul. Sucharskiego (do Portu Północnego). Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i o wysokości 100 m). W roku 2002, w konkursie Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej – Dzieło Mostowe Roku, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii.