GDAŃSK (ex „Danzig”), prom kolejowy (1907)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
D.Majewska (dyskusja | edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | [[File: | + | [[File:Prom kolejowy „Gdańsk”.JPG|thumb|Prom kolejowy „Gdańsk”]] |
+ | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), prom kolejowy, parowy, wybudowany w 1907 roku w stoczni Asmusa W. Johannsena (q Stocznia Devrienta), 210 BRT, 55 NRT, około 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m; 200 KM; 2 śruby; 6 ludzi, zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Danzig” eksploatowany przez Stocznię Gdańską (q Stocznia Królewska), pływał między terenami stoczniowymim a wyspą Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1957 roku wyremontowany w Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni, pod nazwą „Gdańsk” pływał w tym samym co poprzednio miejscu do roku 1964, złomowany. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 13:45, 3 cze 2014
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), prom kolejowy, parowy, wybudowany w 1907 roku w stoczni Asmusa W. Johannsena (q Stocznia Devrienta), 210 BRT, 55 NRT, około 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m; 200 KM; 2 śruby; 6 ludzi, zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Danzig” eksploatowany przez Stocznię Gdańską (q Stocznia Królewska), pływał między terenami stoczniowymim a wyspą Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1957 roku wyremontowany w Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni, pod nazwą „Gdańsk” pływał w tym samym co poprzednio miejscu do roku 1964, złomowany.