GDAŃSK (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa (1877)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
D.Majewska (dyskusja | edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | [[File: | + | [[File:Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]] |
+ | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu w 1877 roku na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), długość 36,5 m, szerokość 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godzinę. Od 1920 roku nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do roku 1921 pod pierwotną nazwą „Danzig”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 roku wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana w roku 1938 w Stoczni Gdańskiej, pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 roku zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 11:39, 3 cze 2014
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu w 1877 roku na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), długość 36,5 m, szerokość 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godzinę. Od 1920 roku nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do roku 1921 pod pierwotną nazwą „Danzig”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 roku wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana w roku 1938 w Stoczni Gdańskiej, pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 roku zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana.