MOST CZERWONY
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST CZERWONY''' (Rote Brücke), przez q Motławę, w ciągu obecnej ul. Mostowej (do 1945 roku: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przełomie XVIII i XIX wieku oszańcowany przez władze pruskie (q fortyfikacje). Wyremontowany w roku 1949 (q akcja R). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców q Olszynki na trasie do centrum miasta | + | '''MOST CZERWONY''' (Rote Brücke), przez q Motławę, w ciągu obecnej ul. Mostowej (do 1945 roku: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przełomie XVIII i XIX wieku oszańcowany przez władze pruskie (q fortyfikacje). Wyremontowany w roku 1949 (q akcja R). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców q Olszynki na trasie do centrum miasta – mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan q Bramy Nizinnej. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 09:24, 17 sty 2014
MOST CZERWONY (Rote Brücke), przez q Motławę, w ciągu obecnej ul. Mostowej (do 1945 roku: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przełomie XVIII i XIX wieku oszańcowany przez władze pruskie (q fortyfikacje). Wyremontowany w roku 1949 (q akcja R). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców q Olszynki na trasie do centrum miasta – mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan q Bramy Nizinnej.