MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', przy ul. Przybrzeżnej, między q Orunią i q Olszynką. Powstał 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen ( | + | '''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', przy ul. Przybrzeżnej, między q Orunią i q Olszynką. Powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad q Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, obrotowy w środkowym, największym filarze (funkcja niewykorzystywana od lat 60. XX wieku), konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do q Rafinerii Ropy Naftowej i q Portu Północnego. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 13:45, 21 sie 2013
MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ, przy ul. Przybrzeżnej, między q Orunią i q Olszynką. Powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad q Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, obrotowy w środkowym, największym filarze (funkcja niewykorzystywana od lat 60. XX wieku), konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do q Rafinerii Ropy Naftowej i q Portu Północnego. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości.