MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' (q Wisła), jednotorowy, powstał 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na q Oruni poprzez q Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen ( | + | '''MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ''' (q Wisła), jednotorowy, powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na q Oruni poprzez q Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składa się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy q mostu Siennickiego na most stały). Ruch wodny odbywa się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Planowana jest budowa w tym miejscu nowego, dwutorowego mostu kolejowego o długości 70 m, ze zdolnością przelotową 105 par pociągów na dobę i żaglowym torem wodnym o 60-metrowej szerokości pod nim. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 13:43, 21 sie 2013
MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ (q Wisła), jednotorowy, powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na q Oruni poprzez q Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Składa się z trzech przęseł, ze środkowym ruchomym (obrotowym), nieuruchamianym od lat 60. XX wieku (od czasu przebudowy q mostu Siennickiego na most stały). Ruch wodny odbywa się jednotorowo, pod przęsłem środkowym. Planowana jest budowa w tym miejscu nowego, dwutorowego mostu kolejowego o długości 70 m, ze zdolnością przelotową 105 par pociągów na dobę i żaglowym torem wodnym o 60-metrowej szerokości pod nim.