HANSESTADT DANZIG, statek pasażerski

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File:„Hansestadt Danzig”, lata 30. XX wieku.JPG|thumb|„Hansestadt Danzig”, lata 30. XX wieku]]'''„HANSESTADT DANZIG”''', statek pasażerski, zbudowany 1926 w szczecińskiej stoczni Oderwerke, poj. 2225 RT, dł. 80,3 m (po przedłużeniu 1933–35 poj. 2431 RT, dł. 90,5 m), szer. 11,7 m, zanurzenie 3,9 m; 2 silniki wysokoprężne o łącznej mocy 6400 KM, 2 śruby; prędkość 15 węzłów; 960 pasażerów. Należał do Norddeutscher Lloyd z Bremy. Obsługiwał regularne połączenia pasażerskie pomiędzy Szczecinem a Królewcem, zawijając do Kołobrzegu, Sopotu i Gd.; użytkowany przez państw. służbę transportową Seedienst Ostpreußen. Zmobilizowany 1939, przebudowany na pomocniczy stawiacz min. Brał udział w desancie na Kopenhagę i Bornholm. 9 VII 1941, wracając z fińskiego portu Abo, w obawie przed radz. okrętami podwodnymi wszedł na zaminowane wody terytorialne Szwecji i zatonął na płd. wschód od wyspy Öland. W 1952, z uwagi na uszkodzenia, nie powiódł się szw. plan podniesienia wraku; do lat 70 XX w. złomowany podwodnie. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File:„Hansestadt Danzig”, lata 30. XX wieku.JPG|thumb|„Hansestadt Danzig”, lata 30. XX wieku]]'''„HANSESTADT DANZIG”''', statek pasażerski, zbudowany w 1926 roku w szczecińskiej stoczni Oderwerke, pojemność 2225 RT, długość 80,3 m (po przedłużeniu w latach 1933–1935 pojemność 2431 RT, długość 90,5 m), szerokość 11,7 m, zanurzenie 3,9 m; dwa silniki wysokoprężne o łącznej mocy 6400 KM, dwie śruby; prędkość 15 węzłów; 960 pasażerów. Należał do Norddeutscher Lloyd z Bremy. Obsługiwał regularne połączenia pasażerskie pomiędzy Szczecinem a Królewcem, zawijając do Kołobrzegu, Sopotu i Gdańska; użytkowany przez państwową służbę transportową Seedienst Ostpreußen. Zmobilizowany w roku 1939, przebudowany na pomocniczy stawiacz min. Brał udział w desancie na Kopenhagę i Bornholm. 9 VII 1941, wracając z fińskiego portu Abo, w obawie przed radzieckimi okrętami podwodnymi wszedł na zaminowane wody terytorialne Szwecji i zatonął na południowy wschód od wyspy Öland. W roku 1952, z uwagi na uszkodzenia, nie powiódł się szwedzki plan podniesienia wraku; do lat 70 XX wieku złomowany podwodnie. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 09:34, 10 lip 2013

„Hansestadt Danzig”, lata 30. XX wieku
„HANSESTADT DANZIG”, statek pasażerski, zbudowany w 1926 roku w szczecińskiej stoczni Oderwerke, pojemność 2225 RT, długość 80,3 m (po przedłużeniu w latach 1933–1935 pojemność 2431 RT, długość 90,5 m), szerokość 11,7 m, zanurzenie 3,9 m; dwa silniki wysokoprężne o łącznej mocy 6400 KM, dwie śruby; prędkość 15 węzłów; 960 pasażerów. Należał do Norddeutscher Lloyd z Bremy. Obsługiwał regularne połączenia pasażerskie pomiędzy Szczecinem a Królewcem, zawijając do Kołobrzegu, Sopotu i Gdańska; użytkowany przez państwową służbę transportową Seedienst Ostpreußen. Zmobilizowany w roku 1939, przebudowany na pomocniczy stawiacz min. Brał udział w desancie na Kopenhagę i Bornholm. 9 VII 1941, wracając z fińskiego portu Abo, w obawie przed radzieckimi okrętami podwodnymi wszedł na zaminowane wody terytorialne Szwecji i zatonął na południowy wschód od wyspy Öland. W roku 1952, z uwagi na uszkodzenia, nie powiódł się szwedzki plan podniesienia wraku; do lat 70 XX wieku złomowany podwodnie. WDAN
⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania