GEDANIA, kolejowy prom portowy (1926)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''„GEDANIA”''' (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany 1926 w The International Shipbuilding & Engineering, Co, Ltd (Danziger Werke, q Stocznia Królewska) na zamówienie rządu pol. dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gd. (q Dyrekcja Kolei); 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; dł. 51,7 m, szer. 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim (q Przeróbka) a wyspą q Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1939 przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, 1945 zatopiony. Podniesiony, w 1949 wyremontowany w Stoczni Gd., przekazany PKP, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „G”. do zamknięcia przeprawy. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]]
+
'''„GEDANIA”''' (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany w 1926 roku w The International Shipbuilding & Engineering, Co, Ltd (Danziger Werke, q Stocznia Królewska) na zamówienie rządu polskiego dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gdańsku (q Dyrekcja Kolei); 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim (q Przeróbka) a wyspą q Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1939 roku przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, w 1945 zatopiony. Podniesiony, w roku 1949 wyremontowany w Stoczni Gdańskiej, przekazany PKP, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „Gedania” do zamknięcia przeprawy. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 13:21, 5 lip 2013

„GEDANIA” (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany w 1926 roku w The International Shipbuilding & Engineering, Co, Ltd (Danziger Werke, q Stocznia Królewska) na zamówienie rządu polskiego dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gdańsku (q Dyrekcja Kolei); 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim (q Przeróbka) a wyspą q Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1939 roku przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, w 1945 zatopiony. Podniesiony, w roku 1949 wyremontowany w Stoczni Gdańskiej, przekazany PKP, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „Gedania” do zamknięcia przeprawy. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania