GDAŃSK (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej (1929)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
m (M.Ogonowska przeniósł stronę GDAŃSK (ex "Pflicht"), holownik żegl. śródlądowej (1929) na GDAŃSK (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej (1929), bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„GDAŃSK”''' (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1929 (miejsce budowy nieznane); | + | '''„GDAŃSK”''' (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1929 roku (miejsce budowy nieznane); długość 19,9 m, szerokość 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946 roku, wyremontowany, otrzymał nazwę „Gdańsk”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 roku w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W roku 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do roku 1973 zatrudniony był przy obsłudze jednostek pogłębiarskich na Odrze. Złomowany około roku 1977. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 10:07, 5 lip 2013
„GDAŃSK” (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1929 roku (miejsce budowy nieznane); długość 19,9 m, szerokość 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946 roku, wyremontowany, otrzymał nazwę „Gdańsk”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 roku w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W roku 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do roku 1973 zatrudniony był przy obsłudze jednostek pogłębiarskich na Odrze. Złomowany około roku 1977.