OLIVA, holownik
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany 1928 w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, poj. 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez pol. Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niem., pod imieniem „O.” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą. {{author: | + | '''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany 1928 w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, poj. 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez pol. Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niem., pod imieniem „O.” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 10:03, 29 cze 2013
„OLIVA”, holownik, wybudowany 1928 w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, poj. 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez pol. Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niem., pod imieniem „O.” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą.