MOST STĄGIEWNY

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 
[[File:Most_Stągiewny__około_1900.JPG|thumb|Most Stągiewny, około 1900]]
 
[[File:Most_Stągiewny__około_1900.JPG|thumb|Most Stągiewny, około 1900]]
'''MOST STĄGIEWNY''', łączy Wyspę Spichrzów (q Spichlerze) z q Długimi Ogrodami. Nazwa pochodzi od q Bramy Stągiewnej, w ciągu ulic Stągiewnej i Długie Ogrody. W 1864 jako pierwszy z gd. mostów przebudowany w konstrukcji stalowej, obrotowy (otwierał się przez obrót w prawo), jednoramienny; konstrukcja przęsła z nitowanych dźwigarów kratowych, pomosty drewniane, o rozpiętości w świetle podpór 13 m. Podczas budowy nowego mostu stalowego, otwartego 4 X 1937, zmieniono system zwodzenia z obrotowego na klapowy. Po 1937 m. przejął ruch tramwajowy do i z q Długiego Targu (q tramwaje). Remontowany po 1945, przebudowany ze zwiększoną nośnością 1973. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]]
+
'''MOST STĄGIEWNY''', łączy Wyspę Spichrzów (q Spichlerze) z q Długimi Ogrodami. Nazwa pochodzi od q Bramy Stągiewnej, w ciągu ulic Stągiewnej i Długie Ogrody. W 1864 jako pierwszy z gd. mostów przebudowany w konstrukcji stalowej, obrotowy (otwierał się przez obrót w prawo), jednoramienny; konstrukcja przęsła z nitowanych dźwigarów kratowych, pomosty drewniane, o rozpiętości w świetle podpór 13 m. Podczas budowy nowego mostu stalowego, otwartego 4 X 1937, zmieniono system zwodzenia z obrotowego na klapowy. Po 1937 m. przejął ruch tramwajowy do i z q Długiego Targu (q tramwaje). Remontowany po 1945, przebudowany ze zwiększoną nośnością 1973. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 19:36, 28 cze 2013

Plik:Most Stągiewny około 1900.JPG
Most Stągiewny, około 1900

MOST STĄGIEWNY, łączy Wyspę Spichrzów (q Spichlerze) z q Długimi Ogrodami. Nazwa pochodzi od q Bramy Stągiewnej, w ciągu ulic Stągiewnej i Długie Ogrody. W 1864 jako pierwszy z gd. mostów przebudowany w konstrukcji stalowej, obrotowy (otwierał się przez obrót w prawo), jednoramienny; konstrukcja przęsła z nitowanych dźwigarów kratowych, pomosty drewniane, o rozpiętości w świetle podpór 13 m. Podczas budowy nowego mostu stalowego, otwartego 4 X 1937, zmieniono system zwodzenia z obrotowego na klapowy. Po 1937 m. przejął ruch tramwajowy do i z q Długiego Targu (q tramwaje). Remontowany po 1945, przebudowany ze zwiększoną nośnością 1973. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania