MOST W SOBIESZEWIE
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST SOBIESZEWSKI''', na Martwej Wiśle, łączy q Wyspę Sobieszewską z Wiślinką, pontonowy, w ciągu ulic Sobieszewskiej i Turystycznej. Pierwszy most pontonowy (jednokierunkowy, nośność 8 t), wypożyczany od wojska, funkcjonował 1963–66, od pocz. maja do poł. września. W 1966 zastąpił go nowy, z demobilu, również sezonowy, z ruchem jednokierunkowym regulowanym światłami. Podczas ustawiania 15 V 1969 częściowo zatonął; zastąpiony kolejnym. Obecny, całoroczny, oddano do użytku 1 V 1975; ma 181 m dł., 8 m szer. (z czego jezdnia – 6 m, a obustronne chodniki – po 1 m), 9 przęseł (środkowe ruchome), nośność 15 t. Do budowy wykorzystano część elementów rozebranego mostu przez Wisłę, w Kiezmarku. Do 1977 ruchome przęsło otwierały holowniki, nast. silniki elektryczne. [[Category: Encyklopedia]] | + | '''MOST SOBIESZEWSKI''', na Martwej Wiśle, łączy q Wyspę Sobieszewską z Wiślinką, pontonowy, w ciągu ulic Sobieszewskiej i Turystycznej. Pierwszy most pontonowy (jednokierunkowy, nośność 8 t), wypożyczany od wojska, funkcjonował 1963–66, od pocz. maja do poł. września. W 1966 zastąpił go nowy, z demobilu, również sezonowy, z ruchem jednokierunkowym regulowanym światłami. Podczas ustawiania 15 V 1969 częściowo zatonął; zastąpiony kolejnym. Obecny, całoroczny, oddano do użytku 1 V 1975; ma 181 m dł., 8 m szer. (z czego jezdnia – 6 m, a obustronne chodniki – po 1 m), 9 przęseł (środkowe ruchome), nośność 15 t. Do budowy wykorzystano część elementów rozebranego mostu przez Wisłę, w Kiezmarku. Do 1977 ruchome przęsło otwierały holowniki, nast. silniki elektryczne. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 13:32, 9 cze 2013
MOST SOBIESZEWSKI, na Martwej Wiśle, łączy q Wyspę Sobieszewską z Wiślinką, pontonowy, w ciągu ulic Sobieszewskiej i Turystycznej. Pierwszy most pontonowy (jednokierunkowy, nośność 8 t), wypożyczany od wojska, funkcjonował 1963–66, od pocz. maja do poł. września. W 1966 zastąpił go nowy, z demobilu, również sezonowy, z ruchem jednokierunkowym regulowanym światłami. Podczas ustawiania 15 V 1969 częściowo zatonął; zastąpiony kolejnym. Obecny, całoroczny, oddano do użytku 1 V 1975; ma 181 m dł., 8 m szer. (z czego jezdnia – 6 m, a obustronne chodniki – po 1 m), 9 przęseł (środkowe ruchome), nośność 15 t. Do budowy wykorzystano część elementów rozebranego mostu przez Wisłę, w Kiezmarku. Do 1977 ruchome przęsło otwierały holowniki, nast. silniki elektryczne.