MOST CZERWONY
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST CZERWONY''' (Rote Brücke), przez q Motławę, w ciągu ob. ul. Mostowej (do 1945: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przeł. XVIII i XIX w. oszańcowany przez władze prus. (q fortyfikacje). Wyremontowany 1949 (q akcja R). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców q Olszynki na trasie do centrum miasta. Mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan q Bramy Nizinnej. [[Category: Encyklopedia]] | + | '''MOST CZERWONY''' (Rote Brücke), przez q Motławę, w ciągu ob. ul. Mostowej (do 1945: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przeł. XVIII i XIX w. oszańcowany przez władze prus. (q fortyfikacje). Wyremontowany 1949 (q akcja R). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców q Olszynki na trasie do centrum miasta. Mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan q Bramy Nizinnej. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 13:30, 9 cze 2013
MOST CZERWONY (Rote Brücke), przez q Motławę, w ciągu ob. ul. Mostowej (do 1945: An der Roten Brücke / Do Czerwonego Mostu) i ul. Olszyńskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sandomierską (Neuer Weg). Na przeł. XVIII i XIX w. oszańcowany przez władze prus. (q fortyfikacje). Wyremontowany 1949 (q akcja R). Ważna arteria komunikacyjna dla mieszkańców q Olszynki na trasie do centrum miasta. Mimo protestów konserwatorów z powodu destrukcyjnego wpływu na stan q Bramy Nizinnej.