GEDANIA, kolejowy prom portowy (1926)
m (M.Ogonowska przeniósł stronę GEDANIA (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (1926) na GEDANIA, kolejowy prom portowy (1926), bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„GEDANIA”''' (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany 1926 w The International Shipbuilding & Engineering, Co, Ltd (Danziger Werke, q Stocznia Królewska) na zamówienie rządu pol. dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gd. (q Dyrekcja Kolei); 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; dł. 51,7 m, szer. 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim (q Przeróbka) a wyspą q Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1939 przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, 1945 zatopiony. Podniesiony, w 1949 wyremontowany w Stoczni Gd., przekazany PKP, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „G”. do zamknięcia przeprawy. [[Category: Encyklopedia]] | + | '''„GEDANIA”''' (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany 1926 w The International Shipbuilding & Engineering, Co, Ltd (Danziger Werke, q Stocznia Królewska) na zamówienie rządu pol. dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gd. (q Dyrekcja Kolei); 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; dł. 51,7 m, szer. 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim (q Przeróbka) a wyspą q Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1939 przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, 1945 zatopiony. Podniesiony, w 1949 wyremontowany w Stoczni Gd., przekazany PKP, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „G”. do zamknięcia przeprawy. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 21:11, 11 maj 2013
„GEDANIA” (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany 1926 w The International Shipbuilding & Engineering, Co, Ltd (Danziger Werke, q Stocznia Królewska) na zamówienie rządu pol. dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gd. (q Dyrekcja Kolei); 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; dł. 51,7 m, szer. 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim (q Przeróbka) a wyspą q Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1939 przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, 1945 zatopiony. Podniesiony, w 1949 wyremontowany w Stoczni Gd., przekazany PKP, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „G”. do zamknięcia przeprawy.