CHIPOLBROK

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''CHIPOLBROK'''. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjonariuszami są w 50% rząd polski i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami polskimi i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gospodarczego Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przemysłowych oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL. [[Category: Encyklopedia]]
+
'''CHIPOLBROK'''. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjonariuszami są w 50% rząd polski i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami polskimi i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gospodarczego Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przemysłowych oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 16:44, 8 maj 2013

CHIPOLBROK. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjonariuszami są w 50% rząd polski i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami polskimi i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gospodarczego Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przemysłowych oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL. red.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania