UKŁAD DROGOWY GDAŃSKA

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''UKŁAD DROGOWY GDAŃSKA''', podsystem transportu drogowego w Gd., składający się wraz z innymi na system transportu Gd. Węzła Komunikacyjnego. Główne istniejące drogi związane z układami dróg krajowych i wojewódzkich to: 1) Ciąg ulic składający się na szlak drogi krajowej nr 1 i międzynarodowej E75, prowadzącej z głębi kraju do przystani promowej w Nowym Porcie (granica państwa). Na ciąg ten składają się ulice: q Trakt św. Wojciecha, Okopowa, Podwale Grodzkie, Wały Piastowskie, Jana z Kolna, Marynarki Polskiej, Wolności, Oliwska. 2) Obwodowa Trójmiasta (q obwodnice), droga krajowa S6 (droga ekspresowa), prowadząca ruch samochodowy z autostrady a1 do Gdyni oraz ruch tranzytowy przez Trójmiasto w kierunku Słupska, Koszalina i Szczecina, a także w kierunku wybrzeża Bałtyku z półwyspem helskim. Obsługuje ona także ruch między miastami i dzielnicami Metropolii Trójmiasta. 3) Ciąg ulic składający się na szlak drogi krajowej nr 7 i międzynarodowej E 77, tak zwana Trasa W-Z, prowadząca ruch w relacji wsch.-zach. Na ciąg ten składają się ulice: Elbląska, Podwale Przedmiejskie, al. Armii Krajowej, Kartuska. Trasa ta stanowi jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta. 4) Ciąg ulic składający się na szlak drogi wojewódzkiej nr 218, prowadzący ruch w relacji Gd.-Oliwa – Wejherowo. Na ciąg ten składają się ulice: Opata Rybińskiego, Spacerowa, Kielnieńska. Stanowi ona jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta. <br/><br/> Wśród dróg wojew. trzeba jeszcze wymienić:  1) droga wojew. nr 221 Gd.–Kościerzyna, na którą składa się ciąg ulic: Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska. Stanowi ona jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta; 2) droga wojew. nr 222 Gd.–Starogard Gd., biegnąca ul. Starogardzką, będąca jednocześnie połączeniem z Obwodową Trójmiasta; 3) droga wojew. nr 501 Gd. – Mierzeja Wiślana, na którą składa się ciąg ulic: Sobieszewska, Turystyczna, Boguckiego z 2 przeprawami wodnymi (przez Martwą Wisłę w Sobieszewie i przez q Przekop Wisły w Świbnie). <br/><br/> Inne ważne drogi układu drogowego Gd., zarządzane przez miasto to: 1) przedłużenie drogi krajowej nr 1 (Błędnik, al. Zwycięstwa, Grunwaldzka), czyli fragment gł. arterii ulicznej Dolnego Tarasu w Trójmieście; 2) ciąg ulic Słowackiego i Kościuszki, jeszcze jedna, oprócz już wymienionych, ulica łącząca Wrzeszcz z Obwodową Trójmiasta, a dalej z Portem Lotniczym w Rębiechowie; 3) ciąg ulic Kliniczna, Hallera, Mickiewicza (Kościuszki), Legionów, al. Rzeczpospolitej, Chłopska; 4) ciąg ulic Łódzka, Łostowicka, Nowolipie, Rakoczego, Potokowa; 5) inne ulice stanowiące łączniki poprzeczne wiążące wyżej wymienione trasy to: Pomorska, Piastowska, Kołobrzeska, Wyspiańskiego, Miszewskiego, Do Studzienki, Sobieskiego, Kartuska, Siennicka, Lenartowicza, Budzysza, Stryjewskiego, Nowotna. <br/><br/> Specjalną uwagę trzeba poświęcić ulicom Czarny Dwór i Uczniowskiej. Przedłużenie tej pierwszej łączyć ma się na płn. z ul. Spacerową (droga wojew. nr 218) i z Obwodową Trójmiasta, a przedłużenie tej drugiej, poprzez tunel pod Martwą Wisłą, z ul. Sucharskiego i istniejącym wantowym q mostem Jana Pawła II nad Martwą Wisłą. Funkcjonujący węzeł drogowy z ul. Elbląską jest ob. połączeniem z drogą krajową nr 7. Projektowane dalej w kierunku płd. przedłużenie ul. Sucharskiego powiąże tę trasę z Południową Obwodnicą Gd., a przez nią z autostradą a1 i drogą krajową nr 7. W korytarzu omawianego ciągu projektuje się tzw. Drogę Zieloną, która w przyszłości ma być częścią „ramy drogowej” obwodzącej Gd. (wraz z Obwodową Trójmiasta i Obwodnicą Południową). {{author: JB}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''UKŁAD DROGOWY GDAŃSKA''', podsystem transportu drogowego w Gd., składający się wraz z innymi na system transportu Gd. Węzła Komunikacyjnego. Główne istniejące drogi związane z układami dróg krajowych i wojewódzkich to: 1) Ciąg ulic składający się na szlak drogi krajowej nr 1 i międzynarodowej E75, prowadzącej z głębi kraju do przystani promowej w Nowym Porcie (granica państwa). Na ciąg ten składają się ulice: q Trakt św. Wojciecha, Okopowa, Podwale Grodzkie, Wały Piastowskie, Jana z Kolna, Marynarki Polskiej, Wolności, Oliwska. 2) Obwodowa Trójmiasta (q obwodnice), droga krajowa S6 (droga ekspresowa), prowadząca ruch samochodowy z autostrady a1 do Gdyni oraz ruch tranzytowy przez Trójmiasto w kierunku Słupska, Koszalina i Szczecina, a także w kierunku wybrzeża Bałtyku z półwyspem helskim. Obsługuje ona także ruch między miastami i dzielnicami Metropolii Trójmiasta. 3) Ciąg ulic składający się na szlak drogi krajowej nr 7 i międzynarodowej E 77, tak zwana Trasa W-Z, prowadząca ruch w relacji wsch.-zach. Na ciąg ten składają się ulice: Elbląska, Podwale Przedmiejskie, al. Armii Krajowej, Kartuska. Trasa ta stanowi jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta. 4) Ciąg ulic składający się na szlak drogi wojewódzkiej nr 218, prowadzący ruch w relacji Gd.-Oliwa – Wejherowo. Na ciąg ten składają się ulice: Opata Rybińskiego, Spacerowa, Kielnieńska. Stanowi ona jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta. <br/><br/> Wśród dróg wojew. trzeba jeszcze wymienić:  1) droga wojew. nr 221 Gd.–Kościerzyna, na którą składa się ciąg ulic: Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska. Stanowi ona jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta; 2) droga wojew. nr 222 Gd.–Starogard Gd., biegnąca ul. Starogardzką, będąca jednocześnie połączeniem z Obwodową Trójmiasta; 3) droga wojew. nr 501 Gd. – Mierzeja Wiślana, na którą składa się ciąg ulic: Sobieszewska, Turystyczna, Boguckiego z 2 przeprawami wodnymi (przez Martwą Wisłę w Sobieszewie i przez q Przekop Wisły w Świbnie). <br/><br/> Inne ważne drogi układu drogowego Gd., zarządzane przez miasto to: 1) przedłużenie drogi krajowej nr 1 (Błędnik, al. Zwycięstwa, Grunwaldzka), czyli fragment gł. arterii ulicznej Dolnego Tarasu w Trójmieście; 2) ciąg ulic Słowackiego i Kościuszki, jeszcze jedna, oprócz już wymienionych, ulica łącząca Wrzeszcz z Obwodową Trójmiasta, a dalej z Portem Lotniczym w Rębiechowie; 3) ciąg ulic Kliniczna, Hallera, Mickiewicza (Kościuszki), Legionów, al. Rzeczpospolitej, Chłopska; 4) ciąg ulic Łódzka, Łostowicka, Nowolipie, Rakoczego, Potokowa; 5) inne ulice stanowiące łączniki poprzeczne wiążące wyżej wymienione trasy to: Pomorska, Piastowska, Kołobrzeska, Wyspiańskiego, Miszewskiego, Do Studzienki, Sobieskiego, Kartuska, Siennicka, Lenartowicza, Budzysza, Stryjewskiego, Nowotna. <br/><br/> Specjalną uwagę trzeba poświęcić ulicom Czarny Dwór i Uczniowskiej. Przedłużenie tej pierwszej łączyć ma się na płn. z ul. Spacerową (droga wojew. nr 218) i z Obwodową Trójmiasta, a przedłużenie tej drugiej, poprzez tunel pod Martwą Wisłą, z ul. Sucharskiego i istniejącym wantowym q mostem Jana Pawła II nad Martwą Wisłą. Funkcjonujący węzeł drogowy z ul. Elbląską jest ob. połączeniem z drogą krajową nr 7. Projektowane dalej w kierunku płd. przedłużenie ul. Sucharskiego powiąże tę trasę z Południową Obwodnicą Gd., a przez nią z autostradą a1 i drogą krajową nr 7. W korytarzu omawianego ciągu projektuje się tzw. Drogę Zieloną, która w przyszłości ma być częścią „ramy drogowej” obwodzącej Gd. (wraz z Obwodową Trójmiasta i Obwodnicą Południową). {{author: JB}} [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 17:45, 10 mar 2013

UKŁAD DROGOWY GDAŃSKA, podsystem transportu drogowego w Gd., składający się wraz z innymi na system transportu Gd. Węzła Komunikacyjnego. Główne istniejące drogi związane z układami dróg krajowych i wojewódzkich to: 1) Ciąg ulic składający się na szlak drogi krajowej nr 1 i międzynarodowej E75, prowadzącej z głębi kraju do przystani promowej w Nowym Porcie (granica państwa). Na ciąg ten składają się ulice: q Trakt św. Wojciecha, Okopowa, Podwale Grodzkie, Wały Piastowskie, Jana z Kolna, Marynarki Polskiej, Wolności, Oliwska. 2) Obwodowa Trójmiasta (q obwodnice), droga krajowa S6 (droga ekspresowa), prowadząca ruch samochodowy z autostrady a1 do Gdyni oraz ruch tranzytowy przez Trójmiasto w kierunku Słupska, Koszalina i Szczecina, a także w kierunku wybrzeża Bałtyku z półwyspem helskim. Obsługuje ona także ruch między miastami i dzielnicami Metropolii Trójmiasta. 3) Ciąg ulic składający się na szlak drogi krajowej nr 7 i międzynarodowej E 77, tak zwana Trasa W-Z, prowadząca ruch w relacji wsch.-zach. Na ciąg ten składają się ulice: Elbląska, Podwale Przedmiejskie, al. Armii Krajowej, Kartuska. Trasa ta stanowi jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta. 4) Ciąg ulic składający się na szlak drogi wojewódzkiej nr 218, prowadzący ruch w relacji Gd.-Oliwa – Wejherowo. Na ciąg ten składają się ulice: Opata Rybińskiego, Spacerowa, Kielnieńska. Stanowi ona jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta.

Wśród dróg wojew. trzeba jeszcze wymienić: 1) droga wojew. nr 221 Gd.–Kościerzyna, na którą składa się ciąg ulic: Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska. Stanowi ona jednocześnie połączenie z Obwodową Trójmiasta; 2) droga wojew. nr 222 Gd.–Starogard Gd., biegnąca ul. Starogardzką, będąca jednocześnie połączeniem z Obwodową Trójmiasta; 3) droga wojew. nr 501 Gd. – Mierzeja Wiślana, na którą składa się ciąg ulic: Sobieszewska, Turystyczna, Boguckiego z 2 przeprawami wodnymi (przez Martwą Wisłę w Sobieszewie i przez q Przekop Wisły w Świbnie).

Inne ważne drogi układu drogowego Gd., zarządzane przez miasto to: 1) przedłużenie drogi krajowej nr 1 (Błędnik, al. Zwycięstwa, Grunwaldzka), czyli fragment gł. arterii ulicznej Dolnego Tarasu w Trójmieście; 2) ciąg ulic Słowackiego i Kościuszki, jeszcze jedna, oprócz już wymienionych, ulica łącząca Wrzeszcz z Obwodową Trójmiasta, a dalej z Portem Lotniczym w Rębiechowie; 3) ciąg ulic Kliniczna, Hallera, Mickiewicza (Kościuszki), Legionów, al. Rzeczpospolitej, Chłopska; 4) ciąg ulic Łódzka, Łostowicka, Nowolipie, Rakoczego, Potokowa; 5) inne ulice stanowiące łączniki poprzeczne wiążące wyżej wymienione trasy to: Pomorska, Piastowska, Kołobrzeska, Wyspiańskiego, Miszewskiego, Do Studzienki, Sobieskiego, Kartuska, Siennicka, Lenartowicza, Budzysza, Stryjewskiego, Nowotna.

Specjalną uwagę trzeba poświęcić ulicom Czarny Dwór i Uczniowskiej. Przedłużenie tej pierwszej łączyć ma się na płn. z ul. Spacerową (droga wojew. nr 218) i z Obwodową Trójmiasta, a przedłużenie tej drugiej, poprzez tunel pod Martwą Wisłą, z ul. Sucharskiego i istniejącym wantowym q mostem Jana Pawła II nad Martwą Wisłą. Funkcjonujący węzeł drogowy z ul. Elbląską jest ob. połączeniem z drogą krajową nr 7. Projektowane dalej w kierunku płd. przedłużenie ul. Sucharskiego powiąże tę trasę z Południową Obwodnicą Gd., a przez nią z autostradą a1 i drogą krajową nr 7. W korytarzu omawianego ciągu projektuje się tzw. Drogę Zieloną, która w przyszłości ma być częścią „ramy drogowej” obwodzącej Gd. (wraz z Obwodową Trójmiasta i Obwodnicą Południową). JB

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania