DANZIG, statek handlowy (1880)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''„DANZIG”''', statek handlowy, zbudowany dla armatora Danziger Schiffahrts AG ([[GIBSONE JOHN | John Gibsone]]) w szczecińskiej stoczni Maschinenbau-AG „Vulcan” (numer budowy 97), zwodowany w październiku 1880. Rozbił się 21 I 1888 u wybrzeży wyspy Wiay na Hebrydach, podczas rejsu z Gdańska do Campbeltown (Szkocja) z ładunkiem jęczmienia, załogę uratowano.<br/><br/> | + | '''„DANZIG”''', statek handlowy, zbudowany dla armatora Danziger Schiffahrts AG ([[GIBSONE JOHN, armator, radny, były patron gdańskiej ulicy | John Gibsone]]) w szczecińskiej stoczni Maschinenbau-AG „Vulcan” (numer budowy 97), zwodowany w październiku 1880. Rozbił się 21 I 1888 u wybrzeży wyspy Wiay na Hebrydach, podczas rejsu z Gdańska do Campbeltown (Szkocja) z ładunkiem jęczmienia, załogę uratowano.<br/><br/> |
Kadłub żelazny; pojemność 741 BRT, 553 NRT; wymiary: długość 60 m; szerokość 8,42 m; zanurzenie 4,77 m; napęd: maszyna parowa dwustopniowego rozprężania (produkcji własnej stoczni), dwucylindrowa, o mocy indykowanej 360 KM (nominalnej 80 KM); jeden kocioł (ciśnienie robocze 5,45 kg/cm²); załoga: 14 ludzi. {{author: OM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> | Kadłub żelazny; pojemność 741 BRT, 553 NRT; wymiary: długość 60 m; szerokość 8,42 m; zanurzenie 4,77 m; napęd: maszyna parowa dwustopniowego rozprężania (produkcji własnej stoczni), dwucylindrowa, o mocy indykowanej 360 KM (nominalnej 80 KM); jeden kocioł (ciśnienie robocze 5,45 kg/cm²); załoga: 14 ludzi. {{author: OM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> | ||
Aktualna wersja na dzień 14:44, 21 gru 2022
„DANZIG”, statek handlowy, zbudowany dla armatora Danziger Schiffahrts AG ( John Gibsone) w szczecińskiej stoczni Maschinenbau-AG „Vulcan” (numer budowy 97), zwodowany w październiku 1880. Rozbił się 21 I 1888 u wybrzeży wyspy Wiay na Hebrydach, podczas rejsu z Gdańska do Campbeltown (Szkocja) z ładunkiem jęczmienia, załogę uratowano.
Kadłub żelazny; pojemność 741 BRT, 553 NRT; wymiary: długość 60 m; szerokość 8,42 m; zanurzenie 4,77 m; napęd: maszyna parowa dwustopniowego rozprężania (produkcji własnej stoczni), dwucylindrowa, o mocy indykowanej 360 KM (nominalnej 80 KM); jeden kocioł (ciśnienie robocze 5,45 kg/cm²); załoga: 14 ludzi.
Bibliografia:
Abert Hans-Jürgen, Die deutsche Handelsmarine 1870-2000, Ratzeburg 2000.
Fornaçon Siegfried, Die Danziger Seeschiffe 1815-1945, „Strandgut” 1991-1993, nr 25-32.
„Lloyd's Universal Register” 1886/87.