GDAŃSK II, pojazdowiec (1983)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 5: | Linia 5: | ||
[[File:Gdańsk_MS__masowiec_1966bla.jpg|thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | [[File:Gdańsk_MS__masowiec_1966bla.jpg|thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | ||
− | '''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec [[RO-RO | ro-ro]], nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 w Bilbao (Hiszpania), w Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej (odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu, już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 chwilowo jako „CGM Renan”). {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] | + | '''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec, [[RO-RO | ro-ro]], nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 w Bilbao (Hiszpania), w Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej (odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu, już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 chwilowo jako „CGM Renan”). {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 17:41, 2 gru 2022
„GDAŃSK II”, pojazdowiec, ro-ro, nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 w Bilbao (Hiszpania), w Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej (odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu, już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 chwilowo jako „CGM Renan”).