MIROWSKI BOGDAN, artysta bursztynnik

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (Blazejsliwinski przeniósł stronę MIROWSKI BOGDAN na MIROWSKI BOGDAN, artysta bursztynnik)
 
Linia 4: Linia 4:
 
'''BOGDAN MIROWSKI''' (24 VIII 1945 Sopot – 4 VI 2014 Gdańsk), artysta, tworzył w srebrze i bursztynie – biżuterię, przedmioty użytkowe, skupiając się na charakterystycznych dla jego twórczości rzeźbach. Najbardziej znanym jego dziełem był Bursztynowy Słowik, Nagroda Grand Prix na Festiwalu Piosenki w Sopocie. Jego prace, wielokrotnie nagradzane, były pokazywane na wystawach organizowanych w Polsce i za granicą.<br/><br/>
 
'''BOGDAN MIROWSKI''' (24 VIII 1945 Sopot – 4 VI 2014 Gdańsk), artysta, tworzył w srebrze i bursztynie – biżuterię, przedmioty użytkowe, skupiając się na charakterystycznych dla jego twórczości rzeźbach. Najbardziej znanym jego dziełem był Bursztynowy Słowik, Nagroda Grand Prix na Festiwalu Piosenki w Sopocie. Jego prace, wielokrotnie nagradzane, były pokazywane na wystawach organizowanych w Polsce i za granicą.<br/><br/>
 
Autor obrazów, martwych natur, instalacji artystycznych, biżuterii, rzeźb i płaskorzeźb ze srebra, z użyciem bursztynu, kamieni polnych, drewna i innych materiałów. Twórca koncentrujący się głównie na rzeźbach, wykonywanych z wykorzystaniem własnej technologii, przez lata udoskonalanej. Wykorzystywanym przez niego materiałem była srebrna blacha – cięta, repusowana, puncowana, lutowana, szlifowana, barwiona, poddawana pracochłonnym obróbkom – oraz bursztyn, który tak wkomponowywał w rzeźbę, by nie naruszać jego struktury, a jedynie wykorzystać naturalną urodę. W jego pracach znajdowały się również kamienie jubilerskie, masa perłowa i drewno wypłukane przez morską wodę i wyrzucone na bałtyckie plaże przez fale. <br/><br/>
 
Autor obrazów, martwych natur, instalacji artystycznych, biżuterii, rzeźb i płaskorzeźb ze srebra, z użyciem bursztynu, kamieni polnych, drewna i innych materiałów. Twórca koncentrujący się głównie na rzeźbach, wykonywanych z wykorzystaniem własnej technologii, przez lata udoskonalanej. Wykorzystywanym przez niego materiałem była srebrna blacha – cięta, repusowana, puncowana, lutowana, szlifowana, barwiona, poddawana pracochłonnym obróbkom – oraz bursztyn, który tak wkomponowywał w rzeźbę, by nie naruszać jego struktury, a jedynie wykorzystać naturalną urodę. W jego pracach znajdowały się również kamienie jubilerskie, masa perłowa i drewno wypłukane przez morską wodę i wyrzucone na bałtyckie plaże przez fale. <br/><br/>
Twórczość artysty nie ma naśladowców, jego prace są rozpoznawalne nawet bez sprawdzenia sygnatury. Srebrne dzieła przedstawiają ludzi, sceny rodzajowe lub są obiektami dekoracyjnymi, ich wielkość jest zróżnicowana. Każda rzeźba to niezwyczajna i dowcipna opowieść o Skąpcu, Wędrowcu, Golfiście czy Arlekinie. Wyraźne i ważne jest odwołanie do dawnych mistrzów holenderskich. W scenach rodzajowych i martwych naturach, olej i płótno zostały zastąpione srebrem i bursztynem. Dzieła emanują klimatem starego malarstwa. W zaskakujący i nowatorski sposób jest używany bursztyn. Zamknięty w ramach historycznej scenografii może być książką, beretem, inkluzją, witrażem. Innym podobieństwem do dawnych mistrzów jest wirtuozeria w posługiwaniu się technikami złotniczymi. Jego prace znajdują się w posiadaniu prywatnych kolekcjonerów oraz w zbiorach [[MUZEUM HISTORYCZNE MIASTA GDAŃSKA | Muzeum Historycznego Miasta Gdańska]]. <br/><br/>
+
Twórczość artysty nie ma naśladowców, jego prace są rozpoznawalne nawet bez sprawdzenia sygnatury. Srebrne dzieła przedstawiają ludzi, sceny rodzajowe lub są obiektami dekoracyjnymi, ich wielkość jest zróżnicowana. Każda rzeźba to niezwyczajna i dowcipna opowieść o Skąpcu, Wędrowcu, Golfiście czy Arlekinie. Wyraźne i ważne jest odwołanie do dawnych mistrzów holenderskich. W scenach rodzajowych i martwych naturach, olej i płótno zostały zastąpione srebrem i bursztynem. Dzieła emanują klimatem starego malarstwa. W zaskakujący i nowatorski sposób jest używany bursztyn. Zamknięty w ramach historycznej scenografii może być książką, beretem, inkluzją, witrażem. Innym podobieństwem do dawnych mistrzów jest wirtuozeria w posługiwaniu się technikami złotniczymi. Jego prace znajdują się w posiadaniu prywatnych kolekcjonerów oraz w zbiorach [[MUZEUM GDAŃSKA | Muzeum Gdańska]]. <br/><br/>
 
Mąż Teresy (9 IX 1950 – 25 I 2008 Sopot), pochowani na Cmentarzu Katolickim w Sopocie. {{author: ROP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]
 
Mąż Teresy (9 IX 1950 – 25 I 2008 Sopot), pochowani na Cmentarzu Katolickim w Sopocie. {{author: ROP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]

Aktualna wersja na dzień 19:38, 14 paź 2022

Bogdan Mirowski, Rajca gdański, 2004
Bogdan Mirowski, Tryptyk, 2006

BOGDAN MIROWSKI (24 VIII 1945 Sopot – 4 VI 2014 Gdańsk), artysta, tworzył w srebrze i bursztynie – biżuterię, przedmioty użytkowe, skupiając się na charakterystycznych dla jego twórczości rzeźbach. Najbardziej znanym jego dziełem był Bursztynowy Słowik, Nagroda Grand Prix na Festiwalu Piosenki w Sopocie. Jego prace, wielokrotnie nagradzane, były pokazywane na wystawach organizowanych w Polsce i za granicą.

Autor obrazów, martwych natur, instalacji artystycznych, biżuterii, rzeźb i płaskorzeźb ze srebra, z użyciem bursztynu, kamieni polnych, drewna i innych materiałów. Twórca koncentrujący się głównie na rzeźbach, wykonywanych z wykorzystaniem własnej technologii, przez lata udoskonalanej. Wykorzystywanym przez niego materiałem była srebrna blacha – cięta, repusowana, puncowana, lutowana, szlifowana, barwiona, poddawana pracochłonnym obróbkom – oraz bursztyn, który tak wkomponowywał w rzeźbę, by nie naruszać jego struktury, a jedynie wykorzystać naturalną urodę. W jego pracach znajdowały się również kamienie jubilerskie, masa perłowa i drewno wypłukane przez morską wodę i wyrzucone na bałtyckie plaże przez fale.

Twórczość artysty nie ma naśladowców, jego prace są rozpoznawalne nawet bez sprawdzenia sygnatury. Srebrne dzieła przedstawiają ludzi, sceny rodzajowe lub są obiektami dekoracyjnymi, ich wielkość jest zróżnicowana. Każda rzeźba to niezwyczajna i dowcipna opowieść o Skąpcu, Wędrowcu, Golfiście czy Arlekinie. Wyraźne i ważne jest odwołanie do dawnych mistrzów holenderskich. W scenach rodzajowych i martwych naturach, olej i płótno zostały zastąpione srebrem i bursztynem. Dzieła emanują klimatem starego malarstwa. W zaskakujący i nowatorski sposób jest używany bursztyn. Zamknięty w ramach historycznej scenografii może być książką, beretem, inkluzją, witrażem. Innym podobieństwem do dawnych mistrzów jest wirtuozeria w posługiwaniu się technikami złotniczymi. Jego prace znajdują się w posiadaniu prywatnych kolekcjonerów oraz w zbiorach Muzeum Gdańska.

Mąż Teresy (9 IX 1950 – 25 I 2008 Sopot), pochowani na Cmentarzu Katolickim w Sopocie. ROP

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania