GDAŃSK (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa (1877)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (M.Ogonowska przeniósł stronę GDAŃSK (ex "Danzig"), pogłębiarka czerpakowa (1877) na GDAŃSK (ex „Danizg”), pogłębiarka czerpakowa (1877), bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File:Pogłębiarka_czerpakowa____Gdańsk___.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]]'''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), dł. 36,5 m, szer. 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godz. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „D.”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana 1938 w Stoczni Gd., pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File:Pogłębiarka_czerpakowa____Gdańsk___.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]]'''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), dł. 36,5 m, szer. 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godz. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „D.”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana 1938 w Stoczni Gd., pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 22:03, 11 maj 2013

Plik:Pogłębiarka czerpakowa Gdańsk .JPG
Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), dł. 36,5 m, szer. 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godz. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „D.”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana 1938 w Stoczni Gd., pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. red.
⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania