LINIA KOLEJOWA NUMER 846
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Nowe hasło_LM) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''LINIA KOLEJOWA NUMER 846''', wykreślona z ewidencji PKP Polskich Linii Kolejowych, normalnotorowa, niezeletryfikowana, jednotorowa linia kolejowa biegnąca z dawnego posterunku odgałęźnego Wisła Most (obecnie rozjazd odgałęziający Gdańsk Port Północny R1) do zespołu bocznic Gdańsk Grobla. Otwarta w 1905. Miała długość 1,4 kilometra. Przebiegała przez dzielnicę | + | '''LINIA KOLEJOWA NUMER 846''', wykreślona z ewidencji PKP Polskich Linii Kolejowych, normalnotorowa, niezeletryfikowana, jednotorowa linia kolejowa biegnąca z dawnego posterunku odgałęźnego Wisła Most (obecnie rozjazd odgałęziający Gdańsk Port Północny R1) do zespołu bocznic Gdańsk Grobla. Otwarta w 1905. Miała długość 1,4 kilometra. Przebiegała przez obecną dzielnicę [[RUDNIKI | Rudniki]]. Obsługiwała ruch towarów związany z nabrzeżem portowym oraz magazynami. Obecnie funkcjonuje jako tor bocznicowy mający początek na rozjeździe odgałęziającym Gdańsk Port Północny R1. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 11:52, 18 sie 2021
LINIA KOLEJOWA NUMER 846, wykreślona z ewidencji PKP Polskich Linii Kolejowych, normalnotorowa, niezeletryfikowana, jednotorowa linia kolejowa biegnąca z dawnego posterunku odgałęźnego Wisła Most (obecnie rozjazd odgałęziający Gdańsk Port Północny R1) do zespołu bocznic Gdańsk Grobla. Otwarta w 1905. Miała długość 1,4 kilometra. Przebiegała przez obecną dzielnicę Rudniki. Obsługiwała ruch towarów związany z nabrzeżem portowym oraz magazynami. Obecnie funkcjonuje jako tor bocznicowy mający początek na rozjeździe odgałęziającym Gdańsk Port Północny R1.