CARÉ PAUL OTTO ROBERT, muzyk, lutnik
(Utworzył nową stronę „{{paper}} CARÉ PAUL OTTO ROBERT (28 II 1859 Białogard – 1927 Gdańsk), muzyk, lutnik, syn majstra szewskiego. Przez 12 lat oboista w orkiestrze wojsk. w Gd., gdz...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | CARÉ PAUL OTTO ROBERT (28 II 1859 Białogard – 1927 Gdańsk), muzyk, lutnik, syn majstra szewskiego. Przez 12 lat oboista w orkiestrze wojsk. w Gd., gdzie w latach 80. XIX w. poznał q Constantina Leitzscha i zainteresował się lutnictwem. Po kilkuletniej praktyce od 1893 | + | '''CARÉ PAUL OTTO ROBERT''' (28 II 1859 Białogard – 1927 Gdańsk), muzyk, lutnik, syn majstra szewskiego. Przez 12 lat oboista w orkiestrze wojsk. w Gd., gdzie w latach 80. XIX w. poznał q Constantina Leitzscha i zainteresował się lutnictwem. Po kilkuletniej praktyce od 1893 prowadził własną pracownię i skład, 1911 – ok. 1914 i 1917–20 działał również w Poznaniu. Prezentował swoje skrzypce na wystawie muz. w Berlinie 1898 (srebrny medal), wystawach rzem. w Gd. 1904 i 1907, w Poznaniu 1911, w Koszalinie 1912. Zyskał uznanie wirtuozów, takich jak Karel Halíř, Willy Burmester, Carl Brill, Joseph Joachim (ten ostatni wydał 1897 pochlebną ocenę dwojga skrzypiec i altówki). Wzorował się na jednym z modeli Stradivariego. Stosował różne lakiery i identyfikujące kartki pisane: Paul Caré/Danzig 1894; ...1895; ...1906. Budował przeciętne smyczki wg modelu Guarneriego. {{author: BV}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 14:33, 11 lut 2013
CARÉ PAUL OTTO ROBERT (28 II 1859 Białogard – 1927 Gdańsk), muzyk, lutnik, syn majstra szewskiego. Przez 12 lat oboista w orkiestrze wojsk. w Gd., gdzie w latach 80. XIX w. poznał q Constantina Leitzscha i zainteresował się lutnictwem. Po kilkuletniej praktyce od 1893 prowadził własną pracownię i skład, 1911 – ok. 1914 i 1917–20 działał również w Poznaniu. Prezentował swoje skrzypce na wystawie muz. w Berlinie 1898 (srebrny medal), wystawach rzem. w Gd. 1904 i 1907, w Poznaniu 1911, w Koszalinie 1912. Zyskał uznanie wirtuozów, takich jak Karel Halíř, Willy Burmester, Carl Brill, Joseph Joachim (ten ostatni wydał 1897 pochlebną ocenę dwojga skrzypiec i altówki). Wzorował się na jednym z modeli Stradivariego. Stosował różne lakiery i identyfikujące kartki pisane: Paul Caré/Danzig 1894; ...1895; ...1906. Budował przeciętne smyczki wg modelu Guarneriego.